امروز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین خبر‌ها از سفر‌های نوروزی؛ کشته شدن ۱۰۷ نفر در تصادفات جاده‌ای

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از کشته شدن ۱۰۷ نفر از هموطنان به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش فراسو، پلیس راهنمایی و رانندگی برای نوروز ۱۴۰۱ افزایش حجم سفرها و تردد بین جاده ای را پیش بینی کرده و در این رابطه نیز طرح ویژه نوروزی را با حضور و استقرار بیش از ۷۰ هزار نیروی پلیس در جاده ها آغاز کرده است؛ مشروح آخرین اخبار وضعیت جوی کشور و شرایط تردد جاده ای آورده می شود.
سرهنگ احمد شیرانی گفت: در جاده کرج به چالوس محدوده جنوب به شمال سیاه پیشه و جاده هراز محدوده امامزاده هاشم (ع) ترافیک سنگینی را شاهد هستیم و تردد در دیگر نقاط جاده‌ای کشور به صورت روان در حال انجام است.
وی افزود: در ۳ روز اول اجرای طرح نوروزی، ۱۰۷ نفر از هموطنان به دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی کشته شدند.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: این آمار نسبت به حجم انجام سفر‌ها و نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهشی است.
تداوم بارش باران در شمال و شمال غرب کشور تا پایان هفته؛ غرب دریای خزر مواج است
گودرزی، درباره آخرین وضعیت جوی کشور، گفت: برای امروز و فردا در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر بارش باران و برف را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برای سایر مناطق کشور جوی آرام و افزایش دما را پیش بینی می‌کنیم، گفت: در روز دوشنبه اول فروردین ۱۴۰۱، دامنه‌های جنوبی البرز و در استان‌های قزوین، البرز و تهران و دامنه زاگرس در استان‌های لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و خوزستان بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دار خواهد بود و تا چهار روز آینده غرب دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود و تا روز دوشنبه برای دامنه‌های جنوبی البرز افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: هوای پایتخت نیز ابری و گاهی اوقات وزش باد را خواهد داشت و از امروز به بعدنیز روند افزایشی دما را برای تهران پیش بینی می‌کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/F6uFPe