امروز چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳

کوهنوردان برای صعود به کوه آبیدر از مسیرهای تعیین شده حرکت کنند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: به دلیل بارش برف و کولاک اخیر در استان احتمال وقوع بهمن در کوه آبیدر سنندج وجود دارد و توصیه می شود کوهنوردان برای صعود به این کوه از مسیرهای تعیین شده حرکت کنند.

به گزارش فراسو، پیام جلالی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم شهر سنندج روزهای جمعه به کوه آبیدر صعود و کوهپیمایی می کنند، روز پنجشنبه پرچم گذاری مسیرهای کم خطر برای حرکت کوهنوردان صورت گرفت.

وی افزود: این اقدام با همکاری، تعامل و هماهنگی بین بخشی میان جمعیت هلال احمر کردستان و هیات کوهنوردی و باشگاه‌های کوهنوردی شهر سنندج صورت گرفت و هشت تیم چهار نفره از کوهنوردان استان به صورت داوطلبانه سازماندهی شدند و ایمن سازی و پرچم گذاری کوه آبیدر را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: جهت ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان احتمالی نیز ۲ تیم آنکال این جمعیت در کوه آبیدر حضور دارند.

وی از مردم درخواست کرد با توجه به احتمال وقوع بهمن از مسیرهایی که توسط جمعیت هلال احمر و هیات کوهنوردی استان تعیین شده است حرکت کنند تا بدون مشکل صعود خود را انجام دهند و بازگردند.

جلالی یادآور شد: طی روزهای گذشته ۵۵ تیم عملیاتی با بیش از ۲۵۰ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی در سطح استان مشغول خدمت رسانی به مردم بوده اند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

۲ موج بارشی در روزهای دوشنبه و پنج شنبه هفته گذشته کردستان را در بر گرفت که باعث بارش برف و کولاک سنگین و مشکلاتی برای تردد مردم در این استان شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/8hnvX4