امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح «اف بی‌ آی» برای هک تمامی گوشی‎های تلفن همراه در آمریکا

یک گزارش فاش می‎کند اداره تحقیقات فدرال آمریکا به دنبال خرید جاسوس افزاری برای هک کردن تلفن همراه تمامی مردم آمریکا بوده است.

به گزارش فراسو، یک گزارش نشان می‎دهد اداره تحقیقات فدرال آمریکا، اف بی آی، جاسوس افزار «پگاسوس» رژیم صهیونیستی را خریداری کرده است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، «اف بی آی» علاوه بر خرید جاسوس افزار «پگاسوس»، به مدت دو سال به دنبال ایجاد جاسوس افزاری به نام «فانتوم» با قابلیت هک کردن تمامی تلفن‌های همراه هوشمند در آمریکا بوده است.

از سال گذشته و با افشای استفاده از جاسوس افزار «پگاسوس» برای جاسوسی از مقام‎های کشور‌های مختلف، موضوع «پگاسوس» با جنجال‌های بسیاری همراه شده است.

تحقیقات «نیویورک تایمز»، نشان می‌دهد که «اف بی آی» به مدت دو سال به دنبال استقرار «فانتوم» در آمریکا بوده و در نهایت با این تصمیم مخالفت شده است.

طبق یک گزارش، «فانتوم» برای مشتریان بالقوه ساخته شده و این جاسوس افزار جدید به سازمان‌های جاسوسی و مجری قانون اجازه می‌دهد تا «گوشی هوشمند هدف را به معدن طلای اطلاعاتی تبدیل کنند.»

گزارش شده که «اف بی آی» به دلیل یک محدودیت فنی، استقرار «فانتوم» و نه نرم افزار جاسوسی «پگاسوس» را در نظر گرفته است.

بر اساس گزارش دیگری از «نیویورک تایمز»، رژیم صهیونیستی به گروه «ان اس او»، سازنده جاسوس افزار «پگاسوس»، دستور داده که این جاسوس افزار را طوری طراحی کند که نتواند شماره‌های تلفن همراه آمریکا را هک کند.

«ان اس او»، در گزارشی به مقام‏‎ها در واشنگتن، سیستم جدیدی به نام «فانتوم» را به نمایش گذاشت که می‌تواند هر شماره‌ای را در آمریکا که «اف بی آی» آن را به عنوان «هدف» تعیین می‌کند، هک کند.

این گزارش نشان می‎دهد که رژیم صهیونیستی مجوز ویژه‌ای به گروه «ان اس او» داده بود تا از جاسوس‌ افزار «فانتوم» برای حمله به شماره‌های تلفن همراه در آمریکا استفاده شود؛ با این حال، این مجوز فقط می‌تواند به یک مشتری خاص ارائه شود؛ سازمان‌های دولتی در آمریکا.

نکته مهم‌تر اینکه «فانتوم» می‌تواند به طور مستقل و بدون هیچ گونه کمکی از اپراتور‌های مستقر در آمریکا و حتی سازندگان سیستم عامل‌های موبایل مربوطه، از جمله گوگل و اپل، کار کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/pqqRXs