امروز پنج شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

شمار مرگ‎های کرونایی در آمریکا از مرز ۹۰۰ هزار نفر عبور کرد

آمار‌ها نشان می‎دهند که از زمان شروع همه گیری کرونا تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار نفر در آمریکا جان خود را از دست داده‎اند.

به گزارش فراسو، داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز»، نشان می‎دهند که بیش از ۹۰۰ هزار نفر در آمریکا از زمان شروع همه گیری کرونا تاکنون جان خود را از دست داده‎اند.

این در حالی است که کارشناسان معتقدند بار واقعی بیماری بسیار بیشتر بوده است.

به گزارش «سی ان ان»، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تخمین می‌زند که تعداد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا حدود ۳۲ درصد بیشتر از موارد گزارش شده بین فوریه ۲۰۲۰ و سپتامبر ۲۰۲۱ باشد.

همچنین طی دو هفته گذشته، روزانه بیش از ۲ هزار مرگ و میر جدید کووید-۱۹ در آمریکا گزارش شده است.

سازمان بهداشت جهانی در ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ (۱۱ مارس ۲۰۲۰) کووید-۱۹ را یک بیماری همه گیر جهانی اعلام کرد.

«جانز هاپکینز»، گزارش داده که آمریکا حدود دو ماه و نیم بعد، تا سوم خرداد ۱۳۹۹ (۲۳ می ۲۰۲۰)، ۱۰۰ هزار مورد مرگ را برای اولین بار گزارش کرد؛ همچنین چهار ماه پس از آن، تا اول مهر ۱۳۹۹ (۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰)، ۲۰۰ هزار مورد مرگ گزارش شده بود؛ کمتر از سه ماه پس از آن، تا ۲۳ آذر ۱۳۹۹ (۱۲ دسامبر ۲۰۲۰)، ۳۰۰ هزار مورد مرگ گزارش شده است و یک ماه بعد، تا ۲۸ دی ۱۳۹۹ (۱۷ ژانویه ۲۰۲۱)، ۴۰۰ هزار مورد مرگ گزارش شد.

این گزارش می‎افزاید که یک ماه دیگر پس از آن، تا سوم اسفند ۱۳۹۹ (۲۱ فوریه ۲۰۲۱)، ۵۰۰ هزار مورد مرگ در آمریکا گزارش شد؛ حدود ۴ ماه بعد، تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ (۱۶ ژوئن ۲۰۲۱)، ۶۰۰ هزار مورد مرگ گزارش شد؛ حدود سه ماه و نیم پس از آن، تا ۹ مهر ۱۴۰۰ (اول اکتبر ۲۰۲۱)، ۷۰۰ هزار مورد مرگ گزارش شد و حدود دو ماه و نیم پس از آن، تا (۱۳ دسامبر ۲۰۲۱)، ۸۰۰ هزار مورد مرگ گزارش شد.

اکنون، کمتر از دو ماه بعد، آمریکا در مجموع ۹۰۰ هزار و ۳۳۴ مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را گزارش کرده است.

بیش از یک سوم از کل مرگ و میر‌های گزارش شده در آمریکا در زمستان گذشته، بین نوامبر ۲۰۲۰ و فوریه ۲۰۲۱ رخ داده است.

بر اساس آخرین داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، بزرگسالان واکسینه نشده ۹۷ برابر بیشتر از بزرگسالانی که به طور کامل واکسینه شده و دوز سوم دریافت کرده‎اند، در معرض خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ هستند.

خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ برای افراد مسن به طور قابل توجهی بیشتر است.

در آمریکا، بیش از سه چهارم (۷۶ درصد) از افرادی که از زمان شروع همه گیری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‎اند، ۶۵ ساله یا بیشتر بوده‎اند، از جمله بیش از یک چهارم (۲۸ درصد) مرگ و میر‌ها که در بین افراد ۸۵ ساله و بیشتر بوده است.

همچنین داده‌های مرکز خدمات «مدیکر و مدیکید» نشان می‎دهند، حدود ۱۵۰ هزار نفر از ساکنان و کارکنان خانه سالمندان بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که حدود ۱۵ درصد از کل مرگ‌ومیر‌های کووید-۱۹ در آمریکا را تشکیل می‌دهد.

«جانز هاپکینز»، در بخش دیگری می‎گوید که در سراسر جهان، بیش از ۵.۷ میلیون مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ گزارش شده است.

آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، اما حدود ۱۶ درصد از مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ مربوط به این کشور بوده، که این آمار بیش از آمار هر کشور دیگری است.

نرخ مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در «می سی سی پی»، بالاترین میزان و در «هاوایی» کمترین میزان را ثبت کرده است.

به طور کلی، بیش از یک نفر از هر پنج نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده است؛ بیش از ۷۶ میلیون مورد ابتلا از زمان شروع همه گیری کرونا در این کشور گزارش شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/zWTEvo