امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سفیر اوکراین: اگر مسکو به کی یف حمله نکند از پیوستن به ناتو صرف نظر می‌کنیم

سفیر اوکراین در انگلیس گفت اگر روسیه در تصمیم خود برای حمله نظامی به اوکراین بازنگری کند، کی یف به طور موقت از پیوستن به ناتو صرف نظر می‌کند.

به گزارش فراسو، وادیم پرستایکو، سفیر اوکراین در انگلیس در مصاحبه با بی بی سی اعلام کرد: اگر مسکو از فشار خود در مرز‌های اوکراین دست بکشد و در تصمیم خود نسبت به حمله نظامی به اوکراین بازنگری کند ما هم دیگر به خواسته خود برای پیوستن به ناتو پافشاری نمی‌کنیم.

پرستایکو تاکید کرد: در حال حاضر اولویت ما کاستن از بحرانی است که هر روز در خارج از مرز‌های ما تشدید می‌شود. کی یف به دنبال راه حلی عملی برای خروج از این تنشهاست.

به گفته بی بی سی، یکی از خواسته‌های روسیه این است که اوکراین که در حال حاضر عضو ناتو نیست از اصرار برای پیوستن به این سازمان دست بکشد. ناتو و کشور‌های غربی، اما اصرار دارند که اوکراین و کشور‌های اروپای شرقی در تصمیم گیری برای آینده کشور خود آزادند.

روز گذشته یوری اوشاکوف، مشاور ارشد سیاست خارجه کرملین در مورد هشداری آمریکا در مورد تهاجم قریب الوقوع روسیه گفت: بازی‌های سیاسی و ایجاد رعب و وحشت به اوج خود رسیده است.

در این میان هم انگلیس اعلام کرده کشورش به دنبال بررسی حمایت‌های بیشتر نظامی و یک بسته اقتصادی برای اوکراین است. گفته می‌شود بوریس جانسون قرار است اواخر هفته جاری به اروپا سفر کند تا برای پایان دادن به بن بست اختلافات سیاسی با روسیه با همتایان خود دیدار و گفتگو کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/rrFHec