امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ریزش ۲۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه هفدهم بهمن‌ماه) با ۲۲ هزار و ۴۴۷ واحد ریزش به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۶۳ واحد رسید تا بار دیگر و برای چندمین بار کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را از دست داده باشد.

به گزارش فراسو، تمام شاخص‌های بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه سرخپوش بودند به نحوی که شاخص کل با ۲۲هزار و ۴۴۷ واحد (معادل ۱.۷۲ درصد) ریزش به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم کاهشی ۵ هزار و ۵۳۹ واحدی داشت و ۳۱۶ هزار و ۳۵۰ واحد شد.

شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن هم به ترتیب با ۶ هزار و ۲۰۹ واحد و ۳هزار و ۸۹۶ واحد سقوط به ۳۲۶ هزار و ۴۹۹ واحد و ۲۰۴ هزار و ۸۷۶ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور با ۳۰هزار و ۱۸۵ واحد سقوط، شاخص بازار اول با ۲۲هزار و ۲۳۵ واحد کاهش و شاخص بازار دوم با ۲۷هزار و ۲۸۶ واحد افت به ترتیب یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۷۵۷ واحد، ۹۸۱هزار و ۱۰۶ واحد و ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲۶۰ واحد شدند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز ۲۴۷ واحد از ارزش خود را از دست داد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۳۷۶ واحدی قرار گرفت.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۶ میلیارد و ۴۲۶ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۳ هزار و ۸۹۱ میلیارد تومان در ۳۴۶ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس هم ۳ میلیارد و ۴۰۸ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۶هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان در ۱۸۹ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس در پایان معاملات امروز بازار سرمایه به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر منفی در افت ۲۲ هزار واحدی شاخص کل بورس مربوط به نمادهای پارسان، فولاد، وغدیر، شبندر، شپنا، فملی و نوری بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم فملی، فولاد، شتران، وتجارت، شپنا، خودرو و شبندر بودند

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/UWJtH6