امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر محمد حسنی مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی شد

دکتر سید میرهاشم موسوی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی: تأمین اجتماعی در زمینه عدالت اجتماعی نقش محوری دارد و انتشارات علمی و فرهنگی می‌تواند برای پشتوانه تئوریک این مفهوم و در جهت حل مسائل واقعی مردم و با همکاری نخبگان، نقش موثری داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: عدالت یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و سازمان تأمین اجتماعی از مهمترین دستگاه‌هایی است که در زمینه عدالت نقش محوری دارد. اشکالات و کاستی‌های ما در زمینه عدالت تنها اشکالات کارکردی نیست و در زمینه‌هایی با مشکلات تئوریک مواجه هستیم و انتشارات علمی و فرهنگی می‌تواند در این زمینه نقش موثری داشته باشد.

به گزارش فراسو به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سید میرهاشم موسوی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت انتشارات علمی و فرهنگی اظهار داشت: “انتشارات علمی و فرهنگی از قدیمی‌ترین و معتبرترین موسسات انتشارات کشور است که با جامعه نخبگانی کشور ارتباط عمیق دارد و امیدواریم در آینده نیز با تداوم و تعمیق این ارتباط در مسیر اهداف انتشارات به درستی استفاده شود. باید به نحو شایسته از همه ظرفیت نخبگانی استفاده شود.

دکتر موسوی افزود: “انتشارات علمی و فرهنگی، نهادی مرتبط با کتاب و اندیشه است و ساحت این حوزه حل مسئله است. مسائل نیز باید در ارتباط با نیازهای مردم تعریف شده و برای حل آن‌ها از ظرفیت‌های مختلف این مؤسسه در زمینه تألیف و ترجمه استفاده شود. آفت این حوزه دور بودن از مسائل واقعی مردم و درگیر شدن به حاشیه‌های سیاسی و فردی است. اولویت ما این است که تعامل و ارتباط بین واحدهای مختلف سازمان تأمین اجتماعی و انتشارات علمی و فرهنگی را توسعه دهیم. لذا در دوره جدید باید با فعال کردن ظرفیت‌های مختلف این مؤسسه و برقراری تعامل مؤثر با نخبگان و البته توجه به اقتضائات و تغییرات حوزه نشر، به جریان‌سازی ذیل نیازهای تئوریک جامعه بپردازیم.”

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تلاش‌ها و زحمات خانم رضایی، مدیرعامل سابق انتشارات علمی و فرهنگی و امیرعباس تقی‌پور، عضو سابق هیأت مدیره این شرکت تقدیر و برای دکتر حسنی، مدیرعامل جدید و دکتر صلواتیان، عضو جدید هیأت مدیره آرزوی توفیق کرد.

دکتر محمد حسنی، مدیرعامل جدید انتشارات علمی فرهنگی در این جلسه از اعتماد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تشکر کرد و گفت: “کارکرد انتشارات علمی و فرهنگی باید در جهت ترسیم افق و آینده‌ای باز تعریف شده و هویت جدیدی برای این موسسه ایجاد شود. البته هویت جدید باید متضمن موفقیت‌ها و نقاط قوت گذشته باشد و این مجموعه به بازوی فرهنگی کشور و انقلاب تبدیل شود. در این مسیر باید تصویر و رویایی برای آینده انتشارات علمی فرهنگی داشته باشیم و با حفظ افتخارات گذشته صورت جدیدی را بوجود آوریم و توان علمی و مدیریت را برای تحقق این رویا داشته باشیم و یا بدست آوریم.”

در پایان خانم رضایی، مدیرعامل سابق انتشارات علمی و فرهنگی نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این موسسه طی دو سال مدیریت خود ارائه و برای دکتر حسنی، مدیرعامل جدید آرزوی موفقیت کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7tnRNb