امروز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت یک میلیون مرگ اضافی کرونایی در آمریکا/شناسایی «دلتاکرون» در انگلیس

آمار‌های دولتی آمریکا نشان می‌دهند که این کشور بیش از یک میلیون مرگ اضافی را از آغاز همه گیری کرونا تاکنون ثبت کرده است.

به گزارش فراسو؛  آمار‌های دولتی آمریکا نشان می‌دهند که این کشور بیش از یک میلیون مرگ اضافی را از آغاز همه گیری کرونا تاکنون ثبت کرده است، آماری که از میزان مرگ و میر رسمی ثبت شده ویروس کرونا فراتر رفته و پیامد‌های گسترده بحران بهداشتی را در بر می‌گیرد که وارد سومین سال شده است.

به گزارش «واشنگتن پست»، «رابرت اندرسون»، رئیس بخش آمار بهداشت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، می‎گوید که این رقم در هفته گذشته به یک میلیون و ۲۳ هزار و ۹۱۶ مورد رسید.

به گفته وی، ۹۱ درصد از مرگ و میر‌های ناشی از کووید-۱۹ که ردیابی شده است مستقیماً به این بیماری نسبت داده شده است؛ در ۹ درصد دیگر مرگ و میرها، کووید-۱۹ به عنوان یک عامل کمک کننده، اما نه علت اصلی، ذکر شده است.

در خبری دیگر، داده‌های رسمی دولت انگلیس نشان می‌دهند که ۴۶ هزار و ۱۸۶ آزمایش مثبت کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

در حال حاضر ۱۲ هزار و ۳۰۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این کشور بستری هستند.

همچنین داده‌های جداگانه نشان می‎دهند که یک سوم مرگ و میر ناشی از کرونا که در انگلیس ثبت شده در میان افرادی است که عمدتاً به دلیل بیماری دیگری جان خود را از دست داده‎‌اند.

در همین حال یک «سوپر سویه» جدید جهش یافته کووید اکنون توسط آژانس امنیت بهداشت انگلیس ردیابی می‌شود.

مواردی از ابتلا به سویه هیبریدی که اکنون «دلتاکرون» نامیده می‌شود در انگلیس شناسایی شده است و به نظر می‌رسد ترکیبی از سویه‌های دلتا و اومیکرون باشد.

کارشناسان می‎گویند که به نظر می‌رسد سویه جدید در بیمارانی که دلتا و امیکرون را به طور همزمان دریافت کرده‎اند، تکامل یافته است.

در همین حال ژاپن روز سه شنبه ۲۳۶ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ را گزارش کرد، که بالاترین میزان مرگ و میر روزانه از زمان شروع همه گیری است.

این کشور شروع به کاهش روزانه موارد جدید ابتلا به کووید کرده است، اما کارشناسان هشدار داده‌اند که ممکن است به دلیل مجموعه‌ای از خوشه‌های اخیر ابتلا در مراکز سالمندان، مرگ و میر همچنان افزایش یابد.

همچنین «جزایر کوک»، یک کشور کوچک در اقیانوس آرام، که یکی از آخرین کشور‌های بدون کووید به شمار می‎رفت، نخستین مورد ابتلا به این ویروس را گزارش کرده است.

سازمان جهانی بهداشت جهانی نیز اعلام کرد که موج جدیدی از ابتلا‌ها به سویه امیکرون ویروس کرونا به سمت شرق اروپا در حال حرکت است و از مقام‎ها خواست تا واکسیناسیون و سایر اقدامات را بهبود بخشند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/4iZt54