امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تولید و ثبت جهانی بزرگترین پاستیل جهان به همت گروه صنعتی”شیوا”

بزرگترین پاستیل دنیا به وزن ۱۲۱۲/۵ کیلو به نام «شیبا» به همت گروه صنعتی شیوا تولید و در کتاب گینس ثبت شد.

به گزارش فراسو، طی مراسمی در باغ کتاب تهران و با حضور رییس هیأت مدیره، محمدحسین رییسی مدیرعامل ، سعید یزدانی مدیر مارکتینگ ، دارا عالی زاد نایب رییس هیأت مدیره گروه تولیدی شیوا، نمایندگان کتاب رکوردهای جهانی گینس، کارشناسان امور تغذیه، اصحاب رسانه و جمع پرتعداد اقشار مردم بزرگترین پاستیل دنیا به وزن ۱۲۱۲/۵ کیلو به نام «شیبا» به همت  این گروه صنعتی رونمایی و همزمان در کتاب گینس ثبت شد.

بنابر این گزارش، شرکت تولیدی شیوا، که سابقه‌ای سی ساله در تولید شیرینی و شکلات در کشور دارد، قالبی برگرفته از هیبت ظاهری یک دلفین را برای طرح تولید بلندپروازانه‌ی خود انتخاب کرده بود و این طرح که با نیت حمایت از حیوانات و توجه به محیط زیست، بویژه دلفین‌ها و همچنین ترویج شادی و نشاط به مرحله اجرا در آمد، اولین گام یک برند ایرانی در جهان محسوب می‌شود که قصد دارد، علاوه بر کسب افتخار جهانی برای ایران، نظر عموم مردم را بر تغذیه‌ی سالم و حمایت از حقوق حیوانات جلب کند.
شیوا، به عنوان یک شرکت مطرح تولیدکننده انواع شیرینی و شکلات، ضمن بهره‌مندی از زبده‌ترین متخصصان امور تغذیه، موفق به تولید ۱۶ هزار تن مواد غذایی در سال شده که در مقایسه با دیگر برندهای این صنعت، عددی قابل توجه است. این شرکت علاوه بر تمرکز بر اموری چون حفظ اعتماد مشتری و حفظ قیمت‌های مناسب به رغم افزایش روزافزون محصولات غذایی، سال‌هاست که آستین‌ها را برای تربیت نیروهای ماهر در امر تولید بالا زده است.

حاضران در مراسم رونمایی از بزرگترین پاستیل جهان، پس از رونمایی و مشاهده این محصول برند شیبا، در نشست خبری این رویداد با حضور خبرنگاران رسانه‌های معتبر کشور شرکت کردند و پای حرف‌های مدیران ارشد این شرکت نشستند.
در این نشست که با حضور رئیس هیئت‌مدیره و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره، مدیرعامل و مدیر مارکتینگ این شرکت برگزار شد، حاضرین ضمن شنیدن سخنان مدیران گروه شیوا درباره چگونگی شکل‌گیری و تأسیس شرکت این شرکت و برند شیبا، با تاریخچه بیش از ۶۰ساله و اهداف و مأموریت‌های آن و روند ساخت بزرگ‌ترین پاستیل جهان آشنا شدند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شیوا، رعایت اصول و استانداردهای روز صنایع غذایی که با سلامت خانواده‌‌‌ها به‌صورت مستقیم در ارتباط است را مهم‌ترین عنصر تولید محصولات گروه شیوا از جمله شیبا و شیبابا دانست و گفت: «ما از همان ابتدا یاد گرفتیم که در این صنعت خانوادگی، کیفیت را جایگزین هر بحث دیگری بکنیم. گروه شیوا و همچنین سایر شرکت‌های گروه صنعتی سن ایچ همچون برند سن ایچ ارائه بالاترین کیفیت را سرلوحه خود قرار داده‌اند؛ زیرا این مسئله را از نسل‌های قدیمی‌تر خانواده به ارث برده‌اند و توجه به کیفیت در نسل‌های بعدی و آینده شرکت نیز دوام خواهد داشت».
او در پاسخ به این پرسش که روند ساخته‌شدن بزرگ‌ترین پاستیل جهان چگونه بود، گفت: «این کار به یاری یک تیم بسیار حرفه‌ای در شیبا انجام شد. رعایت چهارچوب‌های گینس و الزامات آن برای پذیرش در کتاب رکوردهای جهانی گینس، وظیفه بسیار سختی بود که با کار تیمی چندماهه به نتیجه رسید. برای شکستن رکورد قبلی ۶۰۰ کیلویی بزرگ‌ترین پاستیل جهان کافی بود ما یک پاستیل ۷۰۰ کیلویی بسازیم، اما برای اینکه این رکورد برای مدت‌های مدید در ایران بماند و پس از چند بار ساخت آزمایشی نمونه‌های کوچک‌تر، امروز موفق به رونمایی از پاستیل با وزن بیش از ۱۲۰۰ کیلو و طول بیش از ۳ متر شدیم».
رئیس هیئت‌مدیره شرکت شیوا در ادامه گفت: «قصد داریم این کار را در ابعاد دیگر نیز ادامه دهیم و در آینده شاهد ابتکارات و رکوردزنی‌های جدیدی در شیبا خواهیم بود».

وی با اعلام اینکه  ساخت چنین سازه‌ای به این بزرگی توان و تکنولوژی بسیار بالایی را می طلبید، گفت: برای این‌کار ۱۲ ماه زمان صرف شد که ۷ ماه برای کارهای مطالعاتی و ۵ ماه برای مرحله اجرایی بود.

او همچنین تأکید کرد: نسبت به رکورد قبلی چنین سازه‌ای که مربوط به کشور آلمان است این پاستیل بیش از دو برابر وزن دارد که در گینس ثبت شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شیوا، هدف از این‌ اقدام را  ترویج شادی بین کودکان و کل جامعه و اهداف محیط‌ زیستی و نیز یادآوری لزوم توجه به زندگی و آرامش دلفین‌ها و همه حیوانات دانست.

او خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان رویداد اعتقاد دارند حیواناتی مثل دلفین‌ها که به انسان خیلی نزدیک هستند، باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند لذا به همین خاطر این پاستیل غول پیکر به شکل دلفین درست شده است. توان و تکنولوژی ساخت چنین سازه‌ای خیلی انحصاری است. پاستیل دلفین از ناخیه دُم تا پیشانی ۳۵۵ سانتی‌متر است.

وی تصریح کرد: برای ساخت این پاستیل بزرگ از ۶۵۰ کیلو شربت گلوکز، ۴۳۰ کیلو شکر، ۲۴۰ لیتر آب، ۱۲۰ کیلو ژلاتین، استفاده شده است. ارتفاع این سازه معادل ۶۴ سانتی‌متر و عرض آن ۲۰۷ سانتی‌متر که مشخصات آن به‌صورت رسمی و ثبت جهانی خواهد رسید.

او خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان رویداد اعتقاد دارند حیواناتی مثل دلفین‌ها که به انسان خیلی نزدیک هستند، باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند لذا به همین خاطر این پاستیل غول پیکر به شکل دلفین درست شده است. توان و تکنولوژی ساخت چنین سازه‌ای خیلی انحصاری است. پاستیل دلفین از ناخیه دُم تا پیشانی ۳۵۵ سانتی‌متر است.

وی تصریح کرد: برای ساخت این پاستیل بزرگ از ۶۵۰ کیلو شربت گلوکز، ۴۳۰ کیلو شکر، ۲۴۰ لیتر آب، ۱۲۰ کیلو ژلاتین، استفاده شده است. ارتفاع این سازه معادل ۶۴ سانتی‌متر و عرض آن ۲۰۷ سانتی‌متر که مشخصات آن به‌صورت رسمی و ثبت جهانی خواهد رسید.

سعید یزدانی مدیر مارکتینگ گروه تولیدی شیوا، نیز در پاسخ به این پرسش که پاستیلی با این حجم قرار است چگونه مصرف شود گفت: «قصد ما این است که بزرگترین پاستیل جهان را مجددا آب کنیم و در بسته‌بندی‌های کوچک‌تر و به صورت تعداد محدود و کلکسیونی به فروش برسانیم و عواید آن را به مراکز متعدد خیریه تقدیم کنیم.»
یزدانی درباره چگونگی ثبت رکورد گینس افزود: «گینس، شرایط و قوانین سختی دارد. یکی از این قوانین این است که محصول کاملا از یک تکه تشکیل شده باشد و از طرفی محصول به هیچ عنوان دور ریز نداشته باشد و کاملا مصرف شود؛ اما این موضوع با توجه به شیوع کرونا ممکن نبود و ما تصمیم گرفتیم با آب کردن این محصول و ایجاد بسته‌های کوچک به تعداد ۱۳ هزار و ۴۷۲ قطعه، عواید آن‌‌‌ها را به خیریه‌ها تقدیم کنیم».
محمدحسین رئیسی، مدیرعامل این شرکت غذایی معتبر نیز درباره صادرات محصولات شیبا گفت: «شرکت شیوا با سابقه‌ای که در امر تولید دارد، امروزه صادرات ۱۵ میلیون دلاری آن هم در شرایط تحریمی دارد.

وی تأکید کرد؛ متاسفانه  مسائل سیاسی به شدت در این امر دخیل است و اگر فرصت‌ها اجازه دهد شیبا که خود را از نظر کیفیت در زمره‌ی برترین برندهای جهانی می‌بیند، صادرات خود را بیش از پیش توسعه خواهد داد..
رئیسی در پایان افزود: «یکی از اهداف و چشم اندازهای گروه شیوا، حرکت در مسیر جهانی شدن و برند سازی جهانی از برند ایرانی شیبا و سایر برند‌‌‌های این گروه است تا افتخاری بزرگ‌تر برای صنایع غذایی ایران در عرصه جهانی کسب کنیم.»
گفتنی است بزرگ‌ترین پاستیل جهان، تا روز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در غرفه‌‌ای خاص، در ورودی مجتمع باغ کتاب تهران، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

پاستیل

پاستیل خوراکی خوشمزه، خوشرنگ و جذابی است که کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. طرح‌ها و رنگ‌ها و مزه‌های مختلف این خوردنی باعث شده است جایش را در میان تنقلات باز کند و حتی هم‌ردیف خوراکی‌هایی مانند شکلات، لواشک و بستنی قرار بگیرد؛ اما این آب‌نبات‌های کشدار خوشمزه از کجا آمده‌اند؟

تاریخچه پاستیل

پاستیل یک اختراع اتفاقی است. یک آدم خلاق که در آشپزخانه‌ی خانه‌اش آبنبات درست می‌کرده تصمیم گرفت کمی ژلاتین و اسانس میوه به آبنبات‌هایش اضافه کند و البته برای تغییر دادن ظاهر خسته‌کننده‌ی آبنبات‌ها آن‌ها را داخل قالب‌های خرسی ریخت و به همین سادگی اولین پاستیل خرسی‌ها متولد شدند.

انواع پاستیل وخواص آن برای بدن

پاستیل‌ها امروزه انواع و اقسام شکل‌ها و طعم‌های مختلف را به خود گرفته‌اند. از پاستیل نوشابه‌ای که کاملا طعم نوشابه را در دهانتان ایجاد می‌کند تا پاستیل توت‌فرنگی که عطر خوبش بیشتر بچه‌ها را به خود جلب می‌کند. پاستیل هم مانند ژله، ژلاتین دارد و همان‌طور که می‌دانید این ماده خواص زیادی برای بدن انسان دارد. ژلاتین از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد. پاستیل‌ها خوراکی‌های کم شیرینی هستند و همین باعث شده است خطر کمتری برای بیماران دیابتی داشته باشند. کم‌کالری بودن این خوراکی آن را به تنقلات مناسبی برای کودکان کرده است.

همچنین در ترکیبات پاستیل آمینواسیدهای زیادی وجود دارد که در بازسازی بافت‌های پوستی کاربردی‌اند. ویتامین ب موجود در بسیاری از مدل‌های پاستیل می‌تواند در خلق‌وخوی انسان مؤثر باشد و به درمان افسردگی خفیف کمک کند. البته باید توجه داشته باشید که این خوراکی نمی‌تواند نیازهای بدن مانند کلسیم را تأمین کند یا جایگزین میوه‌ها شود. مصرف زیاد این خوراکی مانند هر چیز دیگری برای بدن مضر است و نباید در خوردن آن زیاده‌روی کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/bdGU2z