امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تداوم بارش‌ها در کشور

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش فراسو، کبری رفیعی، در مورد آخرین وضعیت جوی کشور گفت:طی ۲۴ ساعت آینده در سواحل شمالی شمالی ،شمال سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی ومناطقی از شمال غرب کشور بارش برف و باران و وزش باد را خواهند داشت .
 وی ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها مربوط به شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی خواهد بود، اما از  روز یکشنبه مناطقی از چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، جنوب بوشهر و سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده و وزش باد را خواهند داشت.
رفیعی:گفت روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود بود، از بعد از ظهر دوشنبه سامانه بارشی از سمت جنوب غرب و شمال غرب وارد کشور خواهد شد، از این رو  روز سه شنبه استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، فارس، جزایر شمالی خلیج فارس کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری را تحت  تاثیر قرار خواهد داد.
وی ادامه داد :همچنین به تدریج این بارش‌ها به استان‌های یزد، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی کشیده خواهد شد.
رفیعی گفت: امروز در نیمه شرقی کشور و استان‌هایی که در  دامنه شرقی البرز مرکزی واقع شدند، همچنین استان فارس وزش باد شدید را خواهیم داشت که در نقاط مستعد سبب گرد و خاک خواهد شد.
وی ادامه داد:همچنین در نیمه شمالی کشور نیز وزش باد را همراه با کاهش نسبی دما در پیش خواهیم داشت.
این کارشناس هواشناسی در پایان در مورد وضعیت آب و هوایی پایتخت گفت: تهران امروز آسمان صاف درب رخی از ساعات وزش باد را خواهد داشت که در برخی از ساعات شدید خواهد بود. حداکثر دما در گرمترین ساعت ۷ درجه بالای صفر و حداقل دما در مهر آباد به ۲ درجه خواهد رسید.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/duTRWh