امروز یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و شرکت بیمه تجارت نو

در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و شرکت بیمه تجارت نو، تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بین طرفین امضا و مبادله شد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دکتر حمیدرضا خالدی، رئیس این واحد دانشگاهی، با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال از سال ۶۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و هم‌اکنون در تمامی رشته‌های غیرپزشکی در قالب ۹ دانشکده در حال ارائه خدمات علمی و آموزشی پژوهشی به بیش از ۳۴ هزار دانشجوی فعال است، گفت: رویکردی که معاونت پژوهشی این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهش دنبال می‌کند در شعار سند راهبردی پژوهشِ واحد با عنوان “دانشگاه؛ مرکز تصمیم‌سازی و قوه عاقله حکمرانی کشور” متجلی شده است.

دکتر خالدی با اشاره به اینکه مأموریت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال به عنوان یک دانشگاه حل مسئله در حوزه رفع چالش‌های کشوری در دو حوزه مطالعات دریا و پدافند غیرعامل تعریف شده است، گفت: این واحد دانشگاهی با عنایت خداوند متعال و برخورداری از کادر علمی متخصص، در هر کدام از این حوزه‌ها موفق به تولید نظام‌های دانشی جامعی شده است.

رئیس واحد تهران شمال، با تاکید بر این نکته که تفاهم‌نامه‌ها باید از حوزه تشریفات و تعارفات معمول فراتر رفته و دارای اهداف متعالی، عملی و کارکردی باشند، گفت: در زمان تدوین نقشه جامع پژوهشی واحد در هر حوزه‌ای که ورود کردیم آن حوزه را یک چالش جدی دیدیم؛ اگر بخواهیم این چالش‌ها برطرف شوند، باید از ظرفیت‌های دانشی دانشگاه بهره گرفته شود تا این چالش‌ها به بهترین وجه ممکن مرتفع شوند لذا این ماموریت مهم را در قالب عقد تفاهم‌نامه‌هایی با صنایع و سایر نهادها و سازمان‌ها و مراکز خدماتی تعریف کردیم و معتقدیم با تعامل بین صنعت و دانشگاه، هم دانشگاه به وظیفه مهم خود عمل خواهد کرد و هم صنعت بالنده‌تر خواهد شد.

در ادامه این جلسه دکتر داوود کریمی، معاون توسعه و نوآوری شرکت بیمه تجارت نو، این شرکت را دارای ظرفیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف خواند و گفت: این همکاری بین این شرکت و دانشگاه می‌تواند به ارائه خدمات شایانی در حوزه‌های مختلف و مهم کشور از قبیل اشتغالزائی، کارآفرینی، حمایت از کسب و کارهای نوپا و تجاری‌سازی ایده‌های تجاری جدید انجامیده و منشاء خدمات مناسب و اثرگذاری در کشور گردد.

دکتر کریمی، عمده مفاد این تفاهم‌نامه را در حوزه فرهنگی اجتماعی، حوزه آموزشی، حوزه پژوهشی و سایر موضوعات از قبیل ارائه خدمات بیمه‌ای ذکر کرد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه همکاری‌های پژوهشی ما از هر ایده قابل قبولی که مربوط به ارزیابی ریسک با استفاده از فناوری‌های نو باشد، حمایت خواهیم کرد.

معاون توسعه و نوآوری شرکت بیمه تجارت نو، با اشاره به اینکه مرکز ملی ریسک در بیمه مرکزی کشور راه اندازی شده است، گفت: ما معتقدیم با ظرفیت‌هایی که در دانشگاه آزاد واحد تهران شمال و این شرکت وجود دارد، در قالب همکاری‌های آموزشی می‌توانیم مرکز مدیریت ریسک در حوزه بانک و بیمه را در این واحد دانشگاهی راه‌اندازی کنیم.

در ادامه این جلسه دکتر سعید ملماسی، معاون پژوهش و فناوری واحد تهران شمال، این واحد دانشگاهی را یکی از واحدهای جامع و مهم دانشگاه آزاد و دارای ظرفیت‌های علمی پژوهشی بالایی خواند و گفت: به عنوان نمونه ما در دانشکده فنی مهندسی و برق و کامپیوتر در خدمت برخی از چهره‌های سرآمد و استادان نخبه کشور در حوزه علوم فنی و مهندسی هستیم که می‌توانند در توسعه فناوری‌های نوین در حوزه بیمه، منشأ ارائه خدمات اثرگذاری در کشور باشند.

دکتر ملماسی با تأکید بر این نکته که هر اتفاقی که به پشتوانه پژوهش‌های دانشگاهی رخ دهد، قطعاً به نتایج بسیار بهتری منجر خواهد شد، گفت: حوزه پژوهش واحد تهران‌شمال تمامی تفاهم‌نامه‌ها را به صورت ویژه و جدی پیگیری می‌کند تا آنها را به اهداف و خروجی‌های مورد نظر برساند.

معاون پژوهش و فناوری واحد تهران شمال، یکی از برنامه‌های علمی این واحد دانشگاهی را مدیریت ریسک اعلام کرد و گفت: ما می‌توانیم بخشی از این برنامه را به سمت مدیریت ریسک در حوزه بیمه و بانک سوق دهیم.

وی یکی از مشکلات بیمه در کشور را ناآگاهی مردم نسبت به صنعت بیمه و نوع نگاه آنان به مفهوم بیمه، کارکرد بیمه و نقش بیمه در زندگی و کار خواند و گفت: دانشگاه می‌تواند در قالب پروژه‌های فرهنگی جایگاه بیمه در کشور را ارتقاء داده و به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور خصوصاً در استانهای محروم و کم برخوردار کمک‌ کند.

در ادامه این جلسه دکتر آرش زعیم، مدیر ارزیابی عملکرد و توانمندسازی واحد تهران‌شمال و مجری برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت این واحد نیز با استقبال از انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: ما می‌توانیم در زمینه برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت در حداقل زمان ممکن، نیازهای این حوزه را شناسایی کرده و در یک فرصت ۴۵ روزه کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متناسب را تدوین کرده و بلافاصله برگزاری آن‌ها را آغاز نماییم.

دکتر علی محمودی‌فر، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران‌شمال، نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به این نکته که شرکت‌های بیمه به نیروهای زبده و توانمند علمی نیاز دارند، گفت: ما در باشگاه پژوهشگران جوان دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی داریم که جزو نخبه‌های کشوری هستند که ما در قالب این تفاهم‌نامه آمادگی ارائه آموزش‌های تخصصی و معرفی چنین دانشجویانی را به این شرکت بیمه خواهیم داشت.

در پایان این جلسه، متن تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و شرکت بیمه تجارت نو  به امضای دکتر حمیدرضا خالدی رئیس واحد تهران شمال و دکتر داوود کریمی معاون توسعه و نوآوری شرکت بیمه تجارت نو، رسید.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/lOjYCi