امروز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پتروشیمی‌ها خوراک ارزان دریافت می‌کنند اما محصولات‌شان را به دلار می‌فروشند

رئیس کمیته نفت مجلس با بیان اینکه در حال حاضر خوراک به قیمت ارزانی در اختیار صنایع ما قرار می‌گیرد، اما پتروشیمی‌ها محصولات خود را به قیمت دلار به فروش می‌رسانند، گفت: باید این بخش‌ها را در بودجه مکلف کنیم که میدان‌ها گازی و نیروگاه‌های برقی را جهت بهره‌مندی فعالیتشان، توسعه دهند.
به گزارش فراسو، حسین حسین‌زاده ، با اشاره به پیشنهادات بودجه‌ای در زمینه بخش انرژی، گفت: بیشترین پیشنهادات در این بخش مربوط به تامین خوراک پتروشیمی‌ها است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر خوراک به قیمت ارزانی در اختیار صنایع ما قرار می‌گیرد و اما پتروشیمی‌ها محصولات خود را به قیمت دلار به فروش می‌رسانند.
این نماینده مجلس ادامه داد: ما در حال حاضر در حوزه گاز زمستانی دچار چالش هستیم و بخش زیادی از این گاز هم در صنایع و پتروشیمی‌ها مصرف می‌شود.
رئیس «کمیته نفت» کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: بنابراین ما باید این بخش‌ها را در بودجه مکلف کنیم که بیایند و میادین گازی و نیروگاه‌های برقی را جهت بهره‌مندی فعالیتشان، توسعه دهند.
حسین‌زاده بیان داشت: پتروشیمی‌ها باید نیروگاه برق‌آبی احداث و خودشان فکری برای صنایع خود کنند تا مردم بیش از این آسیب نبینند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه باید از خام فروشی در حوزه انرژی جلوگیری شود، بیان داشت: ما باید توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی را مدنظر قرار دهیم چراکه این بخش نیاز به آب زیاد نداشته و آلودگی کمی دارد.
وی با بیان اینکه توجه به صنایع پائین دستی پتروشیمی به نوعی جلوگیری از خام فروشی است، ادامه داد: ما باید خوراک لازم را به صنایع پائین دستی اختصاصی دهیم و توسعه این بخش را مدنظر داشته باشیم.

خبرنگار: زهرا فرضی

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7zsekK