امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

عملکرد متفاوت سایپا در مقایسه با سال گذشته

آخرین آمار رسمی نشان می دهد که سایپا در سال جاری عملکرد متفاوتی نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش فراسو به نقل از خط بازار؛ فارغ از مشکلات ساختاری حاکم بر صنعت خودرو، تجربه نشان داده هر زمان مدیران عامل و تیم اصلی مدیریتی شرکت های خودروسازی براساس شایستگی، تجربه و تخصص انتخاب شده اند، عملکرد آن شرکت رو به رو رشد و مثبت بوده و بالعکس انتخاب مدیران سیاسی، نتایج مطلوبی به همراه نداشته است.

در همین خصوص جدیدترین آمار رسمی کدال نشان می دهد که گروه خودروسازی سایپا در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سال گذشته و مدت مشابه آن در سال ۱۳۹۹ داشته است. براین اساس سایپا تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰، حدود ۱۶۵۰۰ میلیارد تومان “درآمد عملیاتی” داشته که این رقم در مدت مشابه سال قبل آن در حدود ۵۶۰۰ میلیارد تومان بوده و لذا درآمدهای عملیاتی این شرکت در این بازه زمانی حدود ۱۹۴ درصد رشد داشته است.

از دیگر نکات قابل توجه کاهش ۶۲ درصدی زیان عملیاتی این شرکت است. طبق آمار رسمی زیان عملیاتی شرکت سایپا در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰، تنها ۶۷۳ میلیارد تومان بوده که این رقم در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹، حدود ۱۷۵۵ میلیارد تومان بوده است. رشد ۲۱ درصدی فروش خودرو در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۰، از دیگر نقاط مثبت عملکرد سایپا است. همچنین این شرکت در بخش زیان خالص نیز عملکرد قابل دفاعی داشته چرا که میزان رشد خالص زیان خالص در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن تنها ۱۶ درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/NX1S69