امروز جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳

عضو کمیسیون انرژی مجلس: توسعه نیروگاه تجدیدپذیر و نیروگاه‌های اتمی عملیاتی شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن تاکید بر این نکته که می‌توانیم شدت مصرف انرژی را کاهش دهیم، گفت: همواره توصیه مجلس این بوده که روش‌های مختلف برای تولید برق به صورت یک سبد مدنظر قرار گیرد.

به گزارش فراسو، مالک شریعتی، با اشاره به راهکار‌های حفظ امنیت انرژی در کشور گفت: ما باید عرضه تولید انرژی را افزایش دهیم لذا بحث فشار افزایی مخازن انرژی کشور در دستور کار دولت است و ما از این رویکرد دولت حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید در موضوع تقاضا، مصرف را بهینه کنیم، تاکید کرد: این اقدام می‌تواند شدت مصرف انرژی را کاهش دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اتکای انرژی برق به تولید گاز و حمایت از این بخش اظهار داشت: هم در برنامه‌هایی که وزیر مربوطه به مجلس ارائه داده و هم در جلساتی که با مسئولان وزارت نفت و صمت داشتیم، همواره توصیه مجلس این بوده که روش‌های مختلف برای تولید برق به صورت یک سبد مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به مسئولین توصیه داشتیم که هم نیروگاه‌های سیکل ترکیبی را توسعه و تکمیل کنند و هم واحد‌های بخار جدید را ایجاد کنند همچنین ما به مسئولین تاکید کردیم که نیروگاه تجدیدپذیر و نیروگاه‌های اتمی را توسعه دهند وفازهای جدید آن را عملیاتی کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/y9hImS