امروز پنج شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

شیوع مهار نشدنی «اومیکرون» در اروپا و آمریکا/ اعمال دور جدید محدودیت‌ها

شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا در اروپا و آمریکا، چالش بزرگی را برای آن ها رقم زده است.

به گزارش فراسو، شیوع سریع سویه «اومیکرون» ویروس کرونا در جهان، سبب شد تا سازمانی جهانی بهداشت به کشور‌های مختلف در مورد افزایش قابل توجه موارد ابتلا در پی گسترش سویه «اومیکرون» ویروس کرونا در روز‌های آینده هشدار بدهد.

بازگشت محدودبت های کرونایی به قاره سبز

«کارل لاوتر باخ»، وزیر بهداشت آلمان، پیش بینی کرد که موارد ابتلا به «کرونا» در آستانه سال نوی میلادی افزایش یابد و برای مقابله با این بحران، مردم به دریافت دوز چهارم واکسن کرونا نیاز داشته باشند.

وی افزود «آلمان هنوز موج بزرگ و وسیع ابتلا به اومیکرون را مانند برخی از کشور‌های اروپایی تجربه نکرده است، اما این روند در هفته اول ژانویه تغییر می‌کند.»

انگلیس به عنوان کشوری که در قاره سبز بیش از دیگران با چالش بحران ابتلا به سویه «اومیکرون» مواجه شده، تزریق دوز چهارم واکسن کرونا را بررسی می‌کند.

سیستم بهداشت و درمان انگلیس، وضعیت خود در روز‌های اخیر و در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا را «شرایط جنگی» توصیف کرد.

بیمارستان‌های انگلیس در حالی با بحران شیوع «اومیکرون» مواجه هستند که از کمبود پرستار به شدت رنج می‌برند. شمار پرستاران غائب در بیمارستان‌های انگلیس به دلیل ابتلا به «اومیکرون» یا قرار گرفتن در قرنطینه افزایش یافته است.

«فرانسوا لگو»، نخست وزیر فرانسه، نیز از روند صعودی مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد.

گسترش سویه «اومیکرون»، کشور‌های اروپایی از جمله آلمان، سوئد، ایتالیا، فنلاند، ولز، اسکاتلند، دانمارک، بلژیک، اسپانیا و پرتغال را ناچار به اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی در روز‌های قبل و بعد از کریسمس کرد.

در عین حال یک بررسی مشترک توسط انگلیس و آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که سویه «اومیکرون»، خطر بستری شدن در بیمارستان را کاهش داده و سبب بیماری ملایم تری نسبت به سویه‌های قبلی می‌شود.

این بررسی نشان می‌دهد که مبتلایان به سویه «اومیکرون»، ۲۰ تا ۳۵ درصد کمتر ناچار به مراجعه به پزشک و ۴۰ درصد کمتر ناچار به بستری شدن در بیمارستان هستند.

دولت آمریکا در مواجهه با شیوع سریع سویه «اومیکرون»، در سراسر این کشور، پایگاه‌های آزمایش اضطراری کرونا را دایر می‌کند.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به انتقاد‌ها پیرامون کمبود کیت‌های تشخیص کرونا در این کشور، گفت «هیچ چیز به اندازه کافی خوب نبود.»

در عین حال، گارد ملی آمریکا، در مناطق با سیستم بهداشتی تحت فشار شیوع کرونا، مستقر شده است.

سویه «اومیکرون»، در عرض چند هفته به سویه غالب در آمریکا تبدیل شد و شمار مبتلایان را به شدت افزایش داد.

همین امر سبب شد تا انجمن پرستاران آمریکا از دولت این کشور بخواهد تا کمبود پرستار را یک بحران ملی اعلام کند. پزشکان اورژانس آمریکا نیز در مورد تاثیر کمبود پرستار بر مراقبت از بیماران ابراز نگرانی کردند.

کمبود نیروی انسانی در بیمارستان‌های آمریکا در حالی رخ می‌دهد که نزدیک شدن به تعطیلات نگرانی‌ها در مورد شیوع گسترده سویه «اومیکرون» را افزایش داده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/hNxvDk