امروز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

شاخص بورس ۱۱هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۱هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش فراسو، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۴میلیارد و ۱۹۴میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲هزار و ۴۷۶میلیارد تومان در بیش از ۳۰۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۱ هزار و ۶۸۲واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۱۰هزار و ۸۸۸واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پردیس، ملی صنایع مس ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی پارس، پالایش نفت تبریز و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

براساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۳۹۲میلیون ورقه به‌ارزش یک هزار و ۹۲۶میلیارد تومان در ۱۵۴هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۱۷واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۸۷۱واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای بیمه پاسارگاد، فرابورس ایران و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های توسعه سامانه نرم افزاری نگین، بیمه سامان و قاسم ایران بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/B06u0c