امروز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمل یکسره ۶۱ درصد از کالای تخلیه شده در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر بالغ بر ۳۵ میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه‌گذاری صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود با ورود کشور‌هایی همچون ازبکستان، چین و کشور‌های حوزه CIS به چابهار مطمئناً چابهار به لنگرگاهی از قرارداد‌های سرمایه خارجی تبدیل خواهد شد.

به گزارش فراسو، بهروز آقایی ، در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری در بندر چابهار گفت: از ۸۵ میلیون دلار قرارداد هندی‌ها تقریباً ۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در بندر چابهار انجام شده که تمام این رقم از قرارداد‌های هندی‌ها محقق شده است.

وی بیان کرد: تجهیزات در بندر چابهار مستقر و آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: تقریباً ۱۰ میلیون دلار نیز یک شرکت خارجی در بندر چابهار به جهت تسویه روغن و تسویه سوخت‌ کشتی‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

آقایی در ادامه گفت: در حال حاضر بالغ بر ۳۵ میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه‌گذاری صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود با ورود کشور‌هایی همچون ازبکستان، چین و کشور‌های حوزه CIS به چابهار مطمئناً چابهار به لنگرگاهی از قرارداد‌های سرمایه خارجی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۱ درصد از کل کالا‌های اساسی کشور در بندر چابهار تخلیه شده و هیچ کالایی در این بندر رسوب نشده است.

آقایی در ادامه گفت: بیش از ۶۱ درصد از کالای تخلیه شده در بندر چابهار به صورت حمل یک سره از بندر خارج شده است که یکی از مزیت‌های منحصر به فردی بندر چابهار در سال جاری بوده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/UeEe3T