امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش ۲ برابری سهم بانک تجارت در پروژه ریلی خراسان جنوبی

بانک تجارت با افزایش ۲ برابری سهم خود در تامین اعتبارات پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی موافقت کرد و این استان یک گام دیگر به تشکیل کنسرسیوم بانکی نزدیک‌تر شد.

به گزارش فراسو به نقل از استانداری خراسان جنوبی، در ادامه برنامه‌های استاندار مبنی بر پیگیری اعتبارات مربوط به پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی، “جواد قناعت” با “هادی اخلاقی” مدیرعامل بانک تجارت در تهران دیدار کرد.

این دیدار با هدف تسریع در تشکیل کنسرسیوم بانکی برای امکان پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژه راه‌آهن استان انجام شد و در این دیدار، بانک تجارت با پیشنهاد افزایش مبلغ عاملیت و سهم خود در تامین اعتبارات پروژه راه‌آهن از ٢۵٠ میلیارد تومان به ۵٠٠ میلیارد تومان موافقت کرد.

با موافقت بانک تجارت، استان یک گام دیگر به تشکیل کنسرسیوم بانکی نزدیک‌تر شد.

تسریع در پرداخت ١٠٠ میلیارد تومان تسهیلات ماده ۵۶ محور سربیشه – درح – ماهیرود از دیگر مطالبات استان در این دیدار بود که مقرر شد؛ به محض ارائه تضمین‌نامه سازمان برنامه و بودجه کشور، تسهیلات مذکور توسط بانک تجارت پرداخت شود.

دیدار استاندار خراسان جنوبی با مدیرعامل بانک تجارت در ادامه سلسله پیگیری‌های پروژه در دست اجرای راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی، با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان انجام شد.

طرح احداث راه‌آهن بیرجند – یونسی گناباد یکی از مهمترین طرح‌های زیربنایی استان خراسان جنوبی است که پس از سال‌ها انتظار در اواسط مهر ۱۳۹۸ با کلنگ‌زنی قطعه ۱۶ عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر آن آغاز شد و تاکنون زیرسازی این طرح ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دولت سیزدهم در ماه‌های اخیر به‌ویژه پس از سومین سفر استانی رییس جمهور به دنبال راهکارهایی برای سرعت بخشیدن به طرح راه‌آهن بیرجند بوده‌ که با پیگیری مسوولان استان و برگزاری جلسات مختلف در سطح ملی و استانی، منجر به ورود جدی صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل برای تامین مالی این طرح زیربنایی شده است.

استاندار خراسان جنوبی هفته گذشته در تهران با مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز دیدار کرد که این دیدار هم نتایج خوبی به همراه داشت و بانک رفاه با افزایش ۲ برابری سهم خود در اعتبارات پروژه راه‌آهن بیرجند – یونسی موافقت کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/mxTGqr