امروز پنج شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آسمان کشور میزبان برف و باران/ تداوم آلودگی در تهران

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش فراسو، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور به میزان گفت: امروز در جزایر خلیج فارس، تنگه‌ی هرمز، ساحل دریای عمان، جنوب استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شرق یزد شاهد بارش خواهیم بود. این بارش‌ها همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود. در ارتفاعات هم بارش برف رخ می‌دهد. ضمن اینکه امروز در مناطقی از غرب، جنوب غرب و مرکز کشور هم بارش‌های پراکنده‌ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فردا شنبه نیز بارش‌ها فقط در نوار جنوبی کشورمان ادامه خواهد داشت. باز هم در جزایر خلیج فارس، تنگه‌ی هرمز، ساحل دریای عمان، نیمه‌ی جنوبی استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان شاهد این بارش‌ها خواهیم بود. از بعدازظهر فردا مناطقی از غرب و جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، جنوب آذربایجان غربی و شرقی و کردستان بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد. در ارتفاعات این مناطق هم بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی اذعان داشت: روز یکشنبه به جز نوار شمالی کل مناطق کشور را بارش در بر خواهد گرفت. همچنین در استان‌های جنوبی و سواحل خلیج فارس رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد. آب‌های خلیج فارس هم به ویژه در مناطق مرکزی و غربی مواج خواهد شد. روز یکشنبه در استان‌های فارس، بوشهر، شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و همینطور غرب هرمزگان و جنوب کرمان و جزایر خلیج فارس بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت. اما روز‌های شنبه و یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش نسبی دما را پیش بینی می‌کنیم. مجددا با نفوذ جریانات شمالی در روز دوشنبه کاهش نسبی دما برای این مناطق اتفاق می‌افتد. آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان تا روز دوشنبه مواج خواهند بود.

رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران و کرج تا روز یکشنبه تداوم آلودگی هوا را خواهند داشت. برای تهران امروز آسمان در قسمتی ابری و غبارآلود خواهد بود. حداکثر دمای تهران یازده و حداقل دما چهار درجه بالای صفر خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/21Yyq2