امروز چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳

تولید سالانه ۱۷۰۰ تن پودر و کاتد مس در سیستان و بلوچستان با مشارکت بانک توسعه تعاون

مدیرشعب بانک توسعه تعاون استان سیستان و بلوچستان در بازدید از طرح فرآوری معدن مس گیتی مهر روشنا بخش نصرت آباد واقع در کیلومتر ۸۰ شهرستان زاهدان گفت: سالانه ۱۷۰۰ تن پودر و کاتد مس در این استان با مشارکت بانک توسعه تعاون تولید می شود.

به گزارش فراسو، محمد علی محترم با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان دارای ذخایر ۲۰ میلیون تنی مس است ، گفت: با احداث این کارخانه در شهر نصرت آباد ، سالیانه ۱۷۰۰ تن پودر و کاتد مس به تولیدات کشور اضافه خواهد شد و هم اکنون این طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد در فاز اول متناسب با ذخایر و پتانسیل های مس منطقه در حال احداث و در مرحله راه اندازی است.

وی افزود: طرح فرآوری معدن مس گیتی مهر روشنا جزو طرح های شاخص اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در سطح کشوراست که با مشارکت بانک توسعه تعاون استان سیستان و بلوچستان از محل اعتبارات توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال در حال احداث است که با راه اندازی این طرح برای ۱۸۴ نفر ایجاد شغل خواهد شد.

در این بازدید که از طرح فرآوری مس گیتی مهر روشنا بخش نصرت آباد شهرستان زاهدان به عمل آمد، میزان پیشرفت طرح و موانع و مشکلات موجود برای تسریع در اجرا و بهره برداری از پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7d5Ezg