امروز شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: برای استخراج نفت به فناوری‌های جدید نیاز داریم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه برای استخراج نفت به فناوری‌های جدید نیاز داریم گفت: مخازن نفتی ایران در دنیا شناخته شده و جزو پیچیده‌ترین مخازن نفتی در دنیا هستند.

به گزارش فراسو، محسن خجسته‌مهر در مراسم گرامیداشت روز ملی پژوهش که صبح امروز در مرکز همایش‌های تخصصی نفت (کوشک) برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، اظهار داشت: امروز روز تجلیل از شهید وزارت نفت، شهید والامقام محمد جواد تندگویان است.

مدیرعامل شرکت نفت ایران ضمن تبریک روز ملی پژوهش گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «امروز علم و دانش و فناوری جز مؤلفه‌های اقتدار است»، لذا امیدوارم امروز این جلسه دستاوردهای مهمی را برای کشور به همراه داشته باشد.

وی افزود: از زمانی که نفت کشف شد حدود ۱۲۰سال می‌گذرد و در آن زمان در عمق ۳۲۰متری با یک میدان به نفت رسیدیم.

خجسته‌مهر گفت: مخازن نفتی ایران در دنیا شناخته شده و جز پیچیده‌ترین مخازن نفتی در دنیا هستند.

مدیرعامل شرکت نفت ایران گفت: خوشبختانه در حوزه علم کاستی وجود ندارد و می‌توانیم در دنیا ادعایی در این باره داشته باشیم، اما کار مهمی که باید انجام دهیم این است که ظرفیت جذب و انتقال فناوری را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه لزوماً سرمایه‌های زیرزمینی کشور مزیت رقابتی ما نیست ادامه داد: شرایط برداشت از ذخایر زیرزمینی ایران بسیار سخت است.

خجسته‌مهر ضمن تأکید بر اینکه برای استخراج نفت به فناوری‌های جدید نیازمند هستیم گفت: باید ظرفیت جذب فناوری در کشور را باید بالا ببریم، یکی از چالش‌های بزرگ در صنایع ایران استفاده حداکثری از فناوری است.

مدیرعامل شرکت نفت ایران گفت: هر جا کم آورده‌ایم دلیل آن نداشتن فناوری بوده یا به خوبی از آن استفاده نکرده‌ایم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/3TeQBV