امروز شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳

اینتر چهارمین باشگاه ۱۰۰ تایی سری A شد

شاگردان سیمونه اینزاگی در شب پیروزی‌ خارج از خانه‌شان مقابل سالرنیتانا به جمع صدتایی‌های تاریخ سری A پیوستند.

به گزارش فراسو، تیم فوتبال اینتر شب گذشته (جمعه) با پیروزی خارج از خانه ۵ بر صفر در خانه سالرنیتانا ضمن افزایش حاشیه امنیت خود در صدر جدول رده‌بندی سری A و قرار گرفتن در آستانه قهرمانی نیم فصل این رقابت‌ها، به یک رکورد جدید هم دست پیدا کرد.

شاگردان سیمونه اینزاگی با دو گل اولی که به سالرنیتانا زدند به چهارمین تیم در تاریخ فوتبال ایتالیا تبدیل شدند که در یک سال تقویمی گل‌های‌شان در سری A سه رقمی می‌شود. از آخرین باری که چنین اتفاقی در سری A رخ داده بود، ۷۱ سال می‌گذشت. بالاترین آمار گل‌های زده اینتر در یک سال تقویمی هم مربوط به همان سال است که ۹۹ گل زد. اکنون اما آمار گل‌های زده اینتر در سال ۲۰۲۱ با احتساب ۵ گل بازی دیشب ۱۰۳ گل است و این در شرایطی است که کار این تیم در سال میلادی جاری هنوز تمام نشده است.

در حال حاضر تنها بایرن مونیخ با ۱۰۷ گل در سال ۲۰۲۱ تنها تیم در ۵ لیگ برتر فوتبال اروپا است که نسبت به اینتر گل‌های بیشتری در سال میلادی جاری دارد.

آتالانتا هم می‌تواند به زودی به پنجمین تیمی تبدیل شود که گل‌هایش در یک سال تقویمی در سری A ، صد تایی می‌شود چرا که آبی‌و‌مشکی‌پوشان برگامو در حال حاضر ۹۹ گله هستند و تا پایان سال ۲۰۲۱ دو بازی دیگر هم دارند.

پیش از این تیم‌های میلان (۱۰۵ گل سال‌ ۱۹۴۹ و ۱۲۰ گل سال ۱۹۵۰)، تورینو (۱۱۱ گل سال ۱۹۴۷ و ۱۱۴ گل سال ۱۹۴۸) و یوونتوس (۱۰۰ گل سال ۱۹۳۳) وارد باشگاه‌ ۱۰۰ گله‌های سری A شده بودند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/MU7cAT