امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

ایران خودرو باز هم رکورد زد؛ این بار ۳۶۵۸ دستگاه موتور در روز

گروه صنعتی ایران خودرو توانست دوم بهمن ماه و هم زمان با حلول ماه مبارک رجب، در اقدامی بی سابقه از رکورد تولید روزانه موتور سواری و تجاری با تولید ۳۶۵۸ دستگاه عبور کند.

به گزارش فراسو به نقل از ایکوپرس، قائم مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو در این باره گفت: امروز شاهد یکی دیگر از افتخارات کارکنان ایران خودرو هستیم؛ این رکورد در  ادوار گروه صنعتی ایران خودرو بی سابقه است و این اقدام مهم با همکاری  زنجیره تامین و ساپکو به دست آمده است.
کیانوش پورمجیب از رکورد تولید ۷۰۲۷ موتور خودروهای سنگین و نیمه سنگین ایران خودرو دیزل از ابتدای امسال نیز خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر تولید روزانه در شرکت ایدم که تولیدکننده موتورهای دیزل ایران خودرو است به طور میانگین ۴۸ دستگاه است که نسبت به سال گذشته از رشد و وضعیت بسیاری مناسب تری برخوردار است.
وی ادامه داد: رسیدن به این میزان از تولید موتور بیانگر عزم و اراده مجموعه کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو در افزایش عرضه و ارایه محصول باکیفیت به مردم است.
پورمجیب افزود: با افزایش تولید در حوزه موتور خودرو این نوید را به مردم عزیز می دهیم که در آینده در تولید خودروها نیز شاهد افزایش تیراژ تولید و تنوع محصولات خواهیم بود.
وی با اشاره به تنوع موتورهای تولیدی ایران خودرو اظهار کرد: در گذشته موتورهای تولیدی از تنوع و کیفیت کم تری برخوردار بودند و بیش ترین سهم را در میان تولیدات، موتورهای پیکان و وانت را به خود اختصاص می دادند که از سطح فناوری کم تری برخوردار بودند.
قائم مقام تامین و تولید ایران خودرو با بیان این که موتورهای جدید قابل مقایسه با گذشته نیست، افزود: این موتورها بسیار پیشرفته تر است که می توان به انواع موتورهای XUP، EF7، EF+، TU5، TU5 اشاره کرد.
وی ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی کارکنان در زنجیره تامین و خطوط تولید ایران خودرو و سیاست ها و حمایت های هیات مدیره گفت: با راهبری و برنامه ریزی درست مدیرعامل این گروه صنعتی، توانسته ایم به سطح مطلوب در حوزه عملکردی برسیم.
گفتنی است، جشن عبور از رکورد تولید روزانه موتور با حضور قائم مقام های تامین و تولید و هماهنگی و نظارت، معاون تولید قطعات و مجموعه ها، معاون خدمات فنی و مدیر ارتباطات و جمعی از مدیران و کارگران خط تولید در سالن موتورسازی برگزار شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/xItv1x