امروز سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

فراخوان جایزه ملی پژوهش‌های جهانگردی و میراث فرهنگی منتشر شد

اندیشکده مطالعات جهانگردی و میراث دانشگاه امام صادق(ع) با انتشار فراخوان نخستین جایزه ملی پژوهش‌های جهانگردی و میراث‌فرهنگی اعلام کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه ملی ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ است.

به گزارش فراسو، اولین جایزه ملی پژوهش‌های جهانگردی و میراث فرهنگی با همکاری اندیشکده مطالعات جهانگردی و میراث دانشگاه امام صادق (ع) و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود.

توسعه ابعاد علمی و پژوهشی ظرفیت‌های جهانگردی و میراث ایران در سطح ملی، ارتقای الگوی مساله‌شناسی و مساله‌پژوهی، شایستگی فنی پژوهش، اصالت سبک نگارش و تاثیر بالقوه بر زمینه و کیفیت جهانگردی و میراث کشور، شناسایی و گردآوری آثار پژوهشی داخلی و بین‌المللی در مورد جهانگردی و میراث ایران، ایجاد شبکه تعاملی بین اندیشمندان و پژوهشگران رشته‌های مختلف دانشگاهی و مراکز علمی پژوهشی داخلی و خارجی با پژوهشگران و فعالان جهانگردی و میراث ایران و تقدیر از تلاش های پژوهشی استادان دانشجویان پژوهشگران و خبرگان پژوهشی در حوزه جهانگردی و میراث از اهداف اصلی این اولین جایزه ملی پژوهش‌های جهانگردی و میراث فرهنگی عنوان شده است.

فراخوان جایزه ملی پژوهش‌های جهانگردی و میراث فرهنگی منتشر شد/ مهلت ارسال آثار ۳۰ فروردین

شهاب طلایی شکری مدیر اندیشکده مطالعات جهانگردی و میراث دانشگاه امام صادق(ع) گفت: جایزه ملی پژوهش‌های جهانگردی و میراث فرهنگی برای این طراحی شده که بتواندبه پژوهش‌های در حال انجام حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را ارزش گذاری و داوری کند.

مدیر اندیشکده مطالعات جهانگردی و میراث دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به تشکیل جلسه شورای سیاست‌گذاری نخسین جایزه ملی پژوهش‌های جهانگردی و میراث گفت: آثار این جایزه در قالب‌هایی مثل کتاب، مقاله، رساله دکتری، سفر، خاطره‌نویسی و گزارش‌های سیاستی گردآوری و داوری می‌شوند و به اثر فاخر در هر بخش جوایزی اهدا خواهد شد.

طلایی با اشاره به اینکه این جایزه باعث ایجاد انگیزه برای پژوهشگران می‌شود، خاطرنشان کرد: این جایزه هدفی است تا پژوهش‌ها به سمت عملیاتی شدن و حل مسئله روز گردشگری و میراث فرهنگی هدایت بشوند و ارتباط دانشگاه و صنعت از طریق جهت‌دهی به پژوهش‌های کشور در این زمینه پیوند داده شود.

وی افزود: در دو دهه اخیر بیش از ۱۵ هزار پایان‌نامه دانشجویی در کشور در موضوع گردشگری نگارش شده و سالانه بیش از ۵۰۰ مقاله در مجلات مختلف تخصصی در حوزه گردشگری در ایران منتشر می‌شود.

فراخوان جایزه ملی پژوهش‌های جهانگردی و میراث فرهنگی منتشر شد/ مهلت ارسال آثار ۳۰ فروردین

پژوهشگران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برای ثبت نام و ارسال آثار خود و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی اندیشکده مطالعات جهانگردی و میراث دانشگاه امام صادق(ع) مراجعه کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/wfOP5Y