امروز شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تأکید وزیر اقتصاد بر افزایش اقتدار قانونی سازمان حسابرسی

وزیر امور اقتصادی و دارایی بر تلاش این وزارتخانه برای افزایش اقتدار قانونی سازمان حسابرسی تأکید کرد.

به گزارش فراسو به نقل از شادا، دکتر سید احسان خاندوزی که در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حسابرسی سخن می گفت با تقدیر از زحمات هیئت مدیره و کارکنان این سازمان و بیان اینکه وی در جریان چالش ها و درگیری های سازمان حسابرسی قرار دارد، اظهار داشت: بنای ما بر این است که از طریق تلاش برای بهبود سرانه انسانی و افزایش اقتدار قانونی، به انجام بهتر، با کیفیت تر و در زمان مناسب وظایف سازمان حسابرسی کمک کنیم.
وی تصریح کرد: منفعت بهبود عملکرد سازمان حسابرسی را همه بخش عمومی کشور می برد و تمام نظام شرکت داری دولت، ذینفع عملکرد مناسب سازمان خواهد بود.
خاندوزی یادآور شد: توقع ما هم این است که همکاران ما در سازمان حسابرسی، فعالانه تر و با استفاده از ابزار ها و رویکرد های جدید تر در حوزه فضای عمومی و رسانه ای، قدری چابک تر عمل کنند.
وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه، سازمان حسابرسی باید مقامات عالی کشور و تصمیم گیران را از خروجی های ارزیابی خود نسبت به “آسیب های اصلیِ عملکردی” مطلع کند، بیان داشت: اصولا شما باید خاستگاه پیشنهادات اصلاحی در حوزه شرکت های دولتی باشید.
خاندوزی عنوان داشت: من روز اول به ریاست جدید سازمان حسابرسی گفتم که توقع ام این است که این سازمان، باید منشاء تولید، حرکت و جریان آفرینی و فضاسازی در حوزه اقتصاد باشد.
وزیر اقتصاد تصرح کرد: ما از مدیران سالم و استقلال در حوزه حرفه ای سازمان حسابرسی حمایت می کنیم و در عوض توقع داریم، شما هم از این فرصت، استفاده مناسب تری بعمل آورده و اقدامات اصلاحی را در دستور کار سال جاری و آینده سازمان قرار دهید.
وی با قدردانی از زحمات هیئت عالی نظارت سازمان حسابرسی، به عنوان یکی از عالی رتبه ترین هیئت های متصور در نظامات قانونی کشور گفت: امیدوارم مجموع این عملکرد در دولت فعلی، نقطه عطفی برای احیاء عملکرد های سازمان حسابرسی باشد.
این گزارش حاکی است، در این جلسه، گزارش عملکرد سازمان حسابرسی و گزارش هیئت عالی نظارت، ارائه و صورتهای مالی سال ۱۴۰۰ این سازمان تصویب شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/lzKumK