امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

رشد ۱۷۰ درصدی پرداخت تسهیلات بانک مسکن در سال ۱۴۰۱

سرپرست بانک مسکن از رشد ۱۷۰ درصدی پرداخت تسهیلات این بانک در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از هیبنا، دکتر علی عسکری سرپرست بانک مسکن در برنامه «میز اقتصاد» شبکه خبر با اشاره به عملکرد این بانک در طرح نهضت ملی مسکن گفت: بانک مسکن از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که نسبت به سال قبل تقریبا بیش از ۱۷۰ درصد پرداخت کلی اعتبارات و تسهیلات این بانک افزایش داشته است.

سرپرست بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال جاری نسبت به انعقاد قرارداد ۲۰۱ هزار و ۷۰۴ واحد مسکونی ذیل طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ بیش از ۶۸ هزار میلیارد تومان اقدام کرده است. از تعداد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کلی که بانک مسکن در سال جاری پرداخت کرده است بخشی از آن به طرح نهضت ملی مسکن و بخش‌های دیگر مربوط به باقیمانده طرح مسکن مهر ، بافت فرسوده که ذیل قانون جهش تولید مسکن تعریف می‌شود و مواردی چون مسکن یکم، مرابحه، خرید، ودیعه مسکن و … می‌شود.

وی تصریح کرد: از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کلی که بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ پرداخت کرده است بیش از ۹۲ درصد آن مربوط به بخش مسکن و سایر موارد نیز شامل تسهیلاتی همچون قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و … می‌شود.

دکتر عسکری در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه میز اقتصاد گفت: سهمیه بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در سال اول ۶۳ هزار میلیارد تومان و در سال دوم نیز ۸۱ هزار میلیارد تومان است که بانک مسکن به عمده تعهدات خود در سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن که از دیماه سال ۱۴۰۰ اجرای آن آغاز شده، عمل کرده است.

وی افزود: ۴۴۹ هزار متقاضی به بانک مسکن معرفی شده و از این تعداد بیش از ۲۰۲ هزار نفر متقاضی به بانک مراجعه و افتتاح حساب کرده‌اند و پرونده آنان در بانک در مراحل مختلف ثبت‌نام تا اعطای تسهیلات به صورت مرحله‌ای قرار دارد و عمدتا واحدهای مسکونی در مرحله اسکله و سفت کاری قرار دارند و حتی برخی از آنان به مرحله نازک کاری رسیده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/lK8tzb