امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حضور رییس پژوهشکده بیمه در دهمین همایش مالی اسلامی بین‌المللی آسه‌آن

دهمین همایش مالی اسلامی بین‌المللی آسه‌آن (AICIF 2022) با محوریت نقش بانکداری اسلامی و مالی- اجتماعی اسلامی در ثبات اقتصادی از ۱۵ تا ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۱در کولالامپور مالزی توسط مؤسسه بانکداری و مالی اسلامی، دانشگاه اسلامی بین‌المللی مالزی در حال برگزاری است.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این همایش سه روزه که به زبان انگلیسی و عربی برگزار می‌گردد، گروه‌های مختلف دانشگاهیان، فعالان و سیاست‌گذاران از سرتاسر جهان، یافته‌های پژوهشی و ایده‌های خود را در مورد موضوعات مرتبط با توسعه صنعت مالی اسلامی در دوره پساکرونا به اشتراک می‌گذارند.

محورهای همایش شامل بانکداری اسلامی و مالی اجتماعی اسلامی و بحران‌ها، زکات، وقف و صدقه، فن‌آوری مالی (فین‌تک) ، دیجیتال‌سازی و مالی اسلامی، اهداف توسعه پایدار (SDGs) و مالی اسلامی، سوادآموزی مالی اسلامی، تکافل و تکافل اتکائی، مدیریت ثروت اسلامی، سیاست‌های مالی و پولی، اقتصاد اسلامی برای توسعه پایدار، مقاصد الشریعه و مالی اسلامی و دیگر موضوعات مرتبط با مالی اسلامی می‌باشد.

شایان ذکر است رییس پژوهشکده بیمه با حضور در این همایش، ضمن ارائه مقاله با عنوان “The Role of Takaful and Retakaful Implementation in the Sustainable Development of Islamic Countries”«نقش اجرای تکافل و تکافل اتکائی در توسعه پایدار کشورهای اسلامی»، با موسسات مالی اسلامی حاضر در کنفرانس در جهت توسعه تکافل در ایران تبادل اطلاعات خواهد داشت.

از دیگر برنامه‌های این سفر بازدید از موسسات مطرح مالزی در زمینه بیمه رایج و تکافل و امضای تفاهم نامه با آن‌ها خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/kwagnB