هلدینگ فناوری و نورآوری بانک تجارت (تفتا) سال ۱۳۹۴ با هدف ارائه راهکارهای دیجیتال و توسعه محصولات جدید بانکداری و پرداخت، در راستای راهبردهای کلان بانک تجارت تاسیس شده است.
به گزارش فراسو، تفتا به دنبال ایجاد ارزش برای مشتریان از طریق طراحی و نوآوری خدمات جدید است و با همین رویکرد به طور مداوم سبد پرتفوی خود را گسترش داده است و در حال حاضر ۸ شرکت با بیش از ۳ هزار نیروی متخصص با راهبری تفتا در مسیر تحقق اهداف تعیین شده فعالیت می کنند.
گروه تفتا دارای طیف گسترده ای از محصولات و راه حلها در زمینه هایی مانند بانکداری باز، یکپارچه سازی خدمات مالی، بانکداری دیجیتال، مدیریت داده، توسعه زیرساخت، امنیت سایبری و راهکارهای مدیریت اعتبار وام است. همچنین مدیریت چندین پروژه در مقیاس بزرگ و محصولات حیاتی برای بانک تجارت و سایر مشتریان بر عهده تفتا است.
سرمایه گذاری در استارت آپهای نوآور فین تک و پرداخت در زمینه هایی مانند وام دهی، لجستیک، زنجیره تأمین، کلان داده و مدیریت اعتبار و نقش آفرینی به عنوان یکی از بازیگران کلیدی در اکوسیستم فین تک ایران از جمله برنامهها و اهداف تفتا است.
ماموریت تفتا نیز ایجاد ارزش و هم افزایی بین بانک تجارت و اکوسیستم مالی و فین تک، توسعه و اجرای برنامه تحول دیجیتال بانک تجارت و تعامل با اکوسیستم نوآوری و دیجیتالی کشور و تسهیل ارتباط بانک و اکوسیستم فین تک است.
هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت (تفتا) متشکل از شرکتهای ایران کیش، تاتا، زفتا، تکنو تجارت، سیمرغ تجارت، تجارت شایان، داتا و چابک تجارت با ارایه محصولات جدید و کاربردی به دنبال ارتقا سطح بانکداری بانک تجارت هستند.
تفتا در حوزه مالی و بانکداری پرداخت تاکنون خدماتی همچون اکوتام، باجت، ریال دیجیتال، سامانه کهربا و تی بی پلاس را که هر کدام در حوزههای مختلف بانکداری از جمله بانکداری شرکتی، تجاری، اصناف و اشخاص راهکارهای نوینی را به کاربران خدمت بانک تجارت ارائه داده اند.
شرکت «تاتا» با سابقه فعالیت هشت ساله در زمینه تولید سامانههای جامع بانکی و ارائه خدمات نوین در با ارائه محصولاتی همچون سامانه سها (احراز هویت دیجیتال) و lcms (سامانه مدیریت مشتریان حقوقی) به مشتریان توانسته جایگاه محصولات این شرکت را در بین رقبا به صدر جدول خدمت رسانی در این حوزه برساند.
شرکت «سیمرغ تجارت» با ارائه خدمات نوین بانکی با سابقه ای ۱۱ ساله و همچنین به عنوان یک همراه پر قدرت در حوزه بانکداری شخصی به معرفی راهکارهای نوین بانکی پرداخته است.
معرفی دو اپلیکیشن «باجت» که در بستر آن خدمات غیرحضوری عرضه میشود و «آرک» که یک سیستم بانکداری باز است از جمله خدماتی است که توسط شرکت سیمرغ تجارت ارائه شده است.
شرکت «تکنو تجارت» با هدف تکمیل زنجیره ارزش بانک تجارت در حوزه اقتصاد دیجیتال و ارائه خدمات کسب و کار و توسعه استارتاپی با ارائه محصولاتی همچون مدیریت اسناد و قراردادهای دیجیتال، امضای دیجیتال، bnpl (اعتبار خرید اقساطی) و پلتفرم پی بار (صدور تسویه بارنامه) جایگاه خود را به عنوان یک شرکت تخصصی به اثبات رساند.
شرکت «چابک تجارت» که با راه اندازی باشگاه مشتریان بانک تجارت با بیش از ۹ میلیون مشتری، با هدف تعامل هر چه بهتر با مشتریان را در تدوین برنامههای خود دارد، علاوه بر ارائه خدمات پذیرندگی در باشگاه، سامانه راهبردی سیستمهای یک سامانه ای «فرا» را عرضه کرده است.
شرکت تجارت شایان با توسعه بسترهای خدمات نوین اعتباری در بانکداری شرکتی نیز به معرفی تامین مالی زنجیره تامین (scf) در قالب اپلیکیشن «اکوتام» که یک اکوسیستم تأمین مالی کسب و کار است پرداخته است.
هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به دستاوردهای شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت گفت: انتظار می رود هلدینگ تفتا و شرکتهای تحت مدیریت آن با رویکرد پیشرفت، استراتژیهای، بانک تجارت را حمایت کرده و در اجرایی شدن هر چه بهتر آن گامهای موثر بردارد.
وی تصریح کرد: ویژگی منحصر به فرد بانک تجارت باعث شده تا مشتریان شرکتی و تجاری با کسب و کارهای بزرگ به بانک تجارت روی آورده و این ظرفیت را برای خودشان حفظ کنند، اما این به معنای عدم توجه به مشتریان حقیقی نیست و هلدینگ تفتا با محصولات مختلفی که از طریق شرکتهای خود تولید می کند، تمرکز ویژهای به این بخش دارد.
وی تلاش برای تولید محصولات مختلف به منظور خدمت رسانی بهتر به مشتریان و سهولت و سرعت عملکرد کارکنان شعب بانک تجارت را از سیاستهای مهم این بانک در شرایط فعلی دانست و گفت: در طول دو سال گذشته، تلاش فراوانی در مجموعه بانک تجارت صورت گرفته تا از طریق آن مقدمات ورود به حوزههای دیگر بانکداری که نیاز امروز بانک برای حضور در حد یک مجموعه مالی توانمند و جامع است محقق شود.
مدیرعامل بانک تجارت به ضرورت پشتیبانی فناوری اطلاعات در پیشرفت بانکها اشاره کرد و اظهار داشت: اولویتهای متعدد خدمت رسانی مطلوب تر در طول دو سال گذشته در دستور کار مجموعه تصمیم گیران و همکاران بانک تجارت قرار گرفته و در این راستا هلدینگ تفتا برنامههای مختلفی را ارائه داده و موفقیتهایی را کسب کرده است.
وی اظهار امیدواری کرد که هلدینگ تفتا بتواند در روند پیش رو، انتظارات بانک تجارت برای پاسخگویی شایسته به نیازمندیهای مشتریان را بیش از پیش فراهم کند.
مدیرعامل بانک تجارت در ادامه حمایت این بانک از مجموعه هلدینگ فناوری را ضرورتی اجتناب ناپذیر خواند و گفت: تمامی ارکان بانک تلاش خواهند کرد تا با توجه به اهمیت حوزه فناوری و نیاز امروز شبکه بانکی به این حوزه، پشتیبانی مطلوبی از هلدینگ فناوری بانک تجارت صورت پذیرد.
اخلاقی تلاش برای پاسخگویی سریع و کامل به نیازمندیهای مشتریان را از موضوعات مهم و اساسی برای برشمرد و افزود: بانک تجارت در سال گذشته علاوه بر حمایت از صنایع بزرگ کشور از جمله صنعت پتروشیمی و…، در حوزههای مختلف به دستاوردهای مهمی دست یافت.
وی گفت: کسب رتبه نخست در میان شبکه بانکی کشور برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان تا کسب رتبه نخست فعالیتهای ارزی در میان شبکه های بانکی از تلاش های بی وقفه کارکنان این بانک است، اما در کنار این مهم، مجموعههای مختلف بانک تلاش کردند تا با تولید ابزارها و پلتفرمهای کاربردی همچون باجت و سایر محصولات مرتبط با حوزه بانکداری خرد، تجاری و اصناف، بخش بزرگی از نیازمندیهای مشتریان را پاسخگو باشد.
مدیرعامل بانک تجارت اظهار امیدواری کرد که آینده نزدیک با برنامه ریزی منسجم و تلاشهای مداوم هلدینگ تفتا بانک تجارت در راستای همفکری، هم افزایی و تعامل مستمر، گامهای بلند و تاثیرگذار بیشتری برای خدمت رسانی بهتر به مشتریان بانک تجارت برداشته شود و مخاطبان این بانک، مجموعه ای از محصولات را در اختیار داشته باشند که از طریق آنها، خدمات بانکی را به بهترین شکل ممکن دریافت کنند.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/dxwsii