امروز پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرعت افتتاح حساب آنلاین در بانک سامان مثال زدنی است

یکی از زمینه‌هایی که بلافاصله پس از ظهور اینترنت رشد چشمگیری داشت، فرایندهای بانکی بود. امروزه امکان انجام کلیه امور بانکی از جمله افتتاح حساب آنلاین نیز وجود دارد. این قابلیت به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به مراجعه حضوری،‌ در بانک مورد نظر خود یک حساب باز کنید.

به گزارش فراسو، بانک سامان به عنوان یکی از پیشرو‌ترین بانک‌های کشور ضمن ارایه کلیه خدمات بانکی، موفق شد امکان افتتاح حساب آنلاین را نیز برای کلیه کاربران خود فراهم آورد و خوشبختانه این اقدام بانک سامان مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است زیرا هر روزه عده کثیری از هم‌وطنان نسبت به استفاده از این قابلیت اقدام می‌کنند.

افتتاح حساب به شکل آنلاین در بانک سامان دارای مراحل خاصی است که کاربران باید آن‌ها را به صورت دقیق پشت سر بگذارند. در این متن قصد داریم شما را با کلیه مراحل و شرایط افتتاح حساب در بانک سامان به شکل آنلاین آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

حساب افتتاح شده به شکل آنلاین یک حساب رسمی است

اپلیکیشن مورد نیاز برای افتتاح حساب به شکل آنلاین

افتتاح حساب آنلاین در بانک سامان نیازمند نصب اپلیکیشن مخصوص این بانک به نام موبایلت است. این اپلیکیشن توسط بانک سامان طراحی شده است و می‌توانید آن را از وب‌سایت این بانک به صورت کاملاً ایمن دانلود کنید. نکته مهم در مورد اپلیکیشن مذبور آن است که کاربران اندرویدی و سیستم عامل آی او اس می‌توانند از آن استفاده کنند.

این اپلیکیشن حجم بسیار کمی دارند و نصب آن نیز به سادگی صورت می‌گیرد. پس از نصب این اپلیکیشن باید به بخش افتتاح حساب جدید بروید و با انجام مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، روند افتتاح حساب خود را تکمیل کنید.

انتخاب گزینه افتتاح حساب

پس از نصب اپلیکیشن موبایلت، اولین گام برای افتتاح حساب آنلاین در بانک سامان این است که باید وارد اپلیکیشن شوید و در قسمت پایین آن، گزینه افتتاح حساب را انتخاب کنید. بلافاصله پس از این امر، یک صفحه شامل کلیه قوانین و مقررات مورد نظر بانک سامان برای شما به نمایش در می‌آید که باید با آن‌ها موافقت کنید تا بتوانید به مراحل بعدی بروید.

مراحل افتتاح حساب با موبایلت به سادگی قابل انجام هستند

وارد کردن شماره و کد ملی

در قسمت بعدی، یک کادر یا فیلد اختصاصی را مشاهده می‌کنید که باید در آن شماره تلفن همراهتان وارد شود. تفاوتی ندارد که از چه نوع سیمکارتی استفاده می‌کنید؛ زیرا این شماره تماس جهت ارسال کد تأیید درخواست شده است.

پس از این مرحله و دریافت کد تأیید، باید کد ملی خودتان را وارد کنید. لطفاً در این بخش دقت لازم را داشته باشید تا در مراحل بعدی مشکلی به وجود نیاید. پس از وارد کردن کد ملی، از شما درخواست می‌شود که تاریخ تولدتان را ثبت کنید. گام بعدی نیز ثبت کردن مشخصاتتان شامل نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی است.

وارد کردن سایر مشخصات

در گام بعدی باید نسبت به انتخاب مواردی همچون آخرین مدرک تحصیلی، شغل خود و همچنین کد پستی محل سکونتتان اقدام کنید. پس از طی این مراحل، گزینه‌ای مربوط به ارسال مدارک برای شما فعال می‌شود. در این قسمت باید تصویر کارت ملی، تصویر امضای خود و تصویر صفحات شناسنامه خودتان را ارسال کنید.

مورد بعدی که می‌توان آن را مهم‌ترین گام برای افتتاح حساب آنلاین در بانک سامان دانست، گزینه شناسایی هویت است. در این بخش باید یک ویدئوی سی ثانیه ضبط کنید و در آن مواردی همچون نام و نام خانوادگی و همچنین شماره ملی خود را به زبان بیاورید. ویدئوی مربوطه باید کیفیت مناسبی داشته باشد؛ زیرا از آن برای تطبیق صورت شما با عکس کارت ملی و شناسنامه استفاده می‌شود.

افتتاح حساب به شکل آنلاین یک روند زمان‌بر نیست

انتخاب نوع سپرده

پس از طی مراحل مربوط به ارسال مدارک احراز هویت، نوبت به انتخاب نوع سپرده، تأیید آن و واریز کردن مبلغ مربوط به افتتاح حساب می‌رسد. شما می‌توانید از کارت‌ها عضو شتاب خود جهت پرداخت این مبلغ استفاده کنید. در پایان نیز روی گزینه “متوجه شدم” ضربه می‌زنید و سپس وارد اپلیکیشن موبایلت خود می‌شوید.

با ورود به بخش تنظیمات و کلیک روی گزینه “مشاهده کارت” می‌توانید مشخصات کارت خود را مشاهده کنید. این کارت نیز مانند کارت‌های عادی دارای مواردی همچون تاریخ انقضا، شماره ccv، شماره کارت و … است. در واقع، هیچ تفاوتی بین این کارت و کارت‌های شتاب عادی وجود ندارد و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

مهم‌ترین شرایط مورد نیاز برای افتتاح حساب آنلاین در بانک سامان

جهت افتتاح حساب آنلاین در بانک سامان باید از شرایط خاصی برخوردار باشید. اگرچه این شرایط در بخش قوانین و مقررات موبایلت بانک سامان قرار داده‌ شده‌‌اند، اما ما نیز در این بخش به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

اولین و مهم‌ترین شرط موجود در این زمینه‌، داشتن حداقل سن لازم است. شما برای افتتاح حساب در این بانک به شکل آنلاین باید حداقل هجده سال سن داشته باشید. اگر سن شما پایین‌تر از این مقدار باشد، امکان افتتاح حساب برایتان مقدور نیست.

شرط مهم دیگر در این رابطه برخورداری از یک سیم‌کارت به نام خودتان است. شماره سیمکارتی که در مرحله ثبت‌نام وارد می‌کنید، باید متعلق به خودتان یا شخصی که قصد افتتاح حساب را دارد، باشد. چنانچه سیمکارتی به نام خود نداشته باشید، امکان ادامه روند ثبت‌نام برای شما وجود ندارد.

آخرین شرطی که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم، عدم وجود چک برگشتی است. در واقع، افرادی که به دلیل وجود چک برگشتی در سیستم بانکی دچار مشکل خاصی هستند، نمی‌توانند نسبت به افتتاح حساب آنلاین در بانک سامان اقدام کنند. به طبع، بلافاصله پس از حل مشکل مربوطه این امکان برای آن‌ها فراهم می‌شود.

بانک سامان یک بانک پیشرو است

سخن پایانی

امروزه بهره‌گیری از خدمات آنلاین بانکی به بخش بسیار مهمی از زندگی ما تبدیل شده است. کاربران می‌توانند با کمک این خدمات نسبت به افتتاح حساب بانکی نیز اقدام کنند که واقعاً یک مورد بی‌نظیر محسوب می‌شود. بانک‌های مختلفی از جمله بانک سامان این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند.

افتتاح حساب آنلاین در بانک سامان مراحل پیچیده‌ای ندارد و  متقاضیان به راحتی می‌توانند کلیه گام‌های مد نظر جهت انجام این امر را پشت سر گذارند. مهم‌ترین بخش از این روند افتتاح حساب، مربوط به بخش موسوم به احراز هویت است که باید با دقت لازم صورت گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/dliZOz