امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

ضرغامی: در حال طراحی نهضت جاده ای معرفی میراث فرهنگی هستیم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در حال طراحی و استانداردسازی نهضت معرفی جاده‌ای برای نصب بیلبورد و معرفی میراث‌فرهنگی هستیم، صحبت‌هایی در این راستا با وزیر راه شده است.

به‌گزارش فراسو به نقل از میراث‌آریا، سید عزت‌الله ضرغامی در همایش معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها حفظ، معرفی، تبیین و تفسیر را از مهم‌ترین وظایف معاونان میراث‌فرهنگی کشور عنوان کرد و افزود: این وظیفه‌ مهم دارای ابعاد بسیار است. شما باید وظیفه خود را بدانید و باور داشته باشید که چه ماموریت مهمی برعهده‌ دارید.

وی بر شناخت و حفظ میراث ملموس و ناملموس تاکید کرد و افزود: شما باید با شناخت کامل از میراث‌فرهنگی جدی‌ترین و موثق‌ترین روایت را داشته باشید. همچنین آثار و بافت‌ها را بشناسید، از آن‌ها حفاظت کنید و درست‌ترین تفسیرها را ارائه دهید.

استفاده از ظرفیت فعالان فضای مجازی، مدیریت اعتبارات استانی و توزیع عادلانه و کارشناسی اعتبارات استانی برای نگهداری و مرمت آثار، تعامل و همکاری با دستگاه‌های مرتبط و بخش خصوصی، تعامل با بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، از دیگر اشارات وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جلسه بود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت راه‌ها و جاده‌ها برای فرهنگ‌سازی و معرفی میراث‌فرهنگی بیان کرد: در حال طراحی و استانداردسازی نهضت معرفی جاده‌ای برای نصب بیلبورد و معرفی میراث‌فرهنگی هستیم. صحبت‌هایی در این راستا با وزیر راه داشته‌ام، معاونان میراث‌فرهنگی باید اماکن اصلی را در استان‌ها مشخص و اولویت‌بندی کنند.

ضرغامی با اشاره به برگزاری جلسات ادواری با مدیران وزارتخانه افزود: ۱۷ راهبرد برای مدیران تبیین کرده‌ایم که با اجرای آن‌ها به یک زبان مشترک ‌در نگاه و فکر برسیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر اهمیت حرائم افزود: در این رابطه در وزارتخانه گروه‌هایی تشکیل شده و با همکاری پژوهشگاه در حال کار کارشناسی و تبیین موضوع هستیم که در کنار حفظ حرائم، مشکلات مردم نیز حل شود.

وی همچنین شجاعت در تصمیم‌گیری را از مهم‌ترین اصول مدیریتی عنوان کرد و گفت: باید در مواردی تصمیم‌ نهایی را بگیریم و به برخی دعواها خاتمه دهیم.

ضرغامی در ارتباط با موضوع ثبت نیز بیان کرد: اثری که شایسته ثبت شدن است باید پیگیری و ثبت شود، اما مسابقه ثبت نداریم. کمیت اهمیتی ندارد، مهم آن است اثری که دارای ارزش است به ثبت برسد. در این موضوع در کنار مسئولیت قانونی دارای مسئولیت شرعی هم هستیم و باید حواسمان به این نکته باشد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان به قدرت معاونان میراث‌فرهنگی کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد که ماموریت‌های این حوزه به درستی تبیین و صدور ارزش‌ها و پیام انقلاب به درستی انجام شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/czjBgZ