امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

شمسی نژاد: “کیولند” و “کیوبانک” در تراکنش نهم رونمایی می‌شوند

بانک قرض الحسنه مهر ایران، با ۲ محصول «کیوبانک» و «کیولند» در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران حضوری فعال خواهد داشت.

به گزارش فراسو به نقل از ستاد خبری رویداد بین‌المللی Transaction، سعید شمسی نژاد، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در گفتگویی با اعلام این مطلب، گفت: کیوبانک در روزهای پایانی سال گذشته متولد شده است و بیشترین تمرکز این محصول با رویکرد دانش‌بنیانی و استفاده از ظرفیت فین‌تک‌ها طراحی شده و در واقع به دنبال توسعه ظرفیت‌های جدید در کسب‌وکارها با زیرساخت فناورانه در کشور است، تا از یک نگاه سنتی به نگاهی مدرن در مدل کسب‌وکارها، این ظرفیت‌های جدید بروز و ظهور پیدا کند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه کیوبانک به عنوان یک نوع بانک جدید قطعاً مخاطبین بسیاری خواهد داشت، افزود: همچنین بر روی نسل z برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه در میان کودکان و نوجوانان در نظر گرفته‌ایم.

ایده اولیه کیوبانک از نمایشگاه تراکنش 

شمسی نژاد تصریح کرد: ایده اولیه کیوبانک که ما در قرض‌الحسنه مهر ایران دنبال کردیم، به نوعی از فضای نمایشگاه تراکنش الهام گرفتیم؛ مسلما با حضور بسیار خوبی که شرکت کنندگان در این رویداد دارند و حمایتی که نهادها مالی از این نمایشگاه می‌کنند این ایده ها و کسب و کارها رونق پیدا می‌کنند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: یکی دیگر  از ایده‌هایی که از نمایشگاه تراکنش ایران گرفتیم توسعه مرکز نوآوری در این بانک بود که تا پیش از آن در این بانک این مرکز وجود نداشت. امیدواریم در آینده نزدیک ما مرجعیت علمی قرض الحسنه و به نوعی تمامی تحقیقاتی که در حوزه ریتل، قرض الحسنه بانکداری اجتماعی و… را در بانک قرض الحسنه مهر ایران ایجاد کنیم و به نوعی کسب و کارهای خرد، فین‌تک‌ها  و خدمات های پرداخت و شرکت هایی که در حوزه پرداخت فعالیت می‌کنند بهترین محل برایشان بانکداری قرض الحسنه باشد.

وی افزود: “کیولند” (سرزمین قرض‌الحسنه) محصول دیگر بانک قرض الحسنه مهر ایران است که در نمایشگاه تراکنش ایران رونمایی خواهد شد؛ با این محصول جدید بسیاری از کالاها و خدمات را مردم می‌توانند از طریق قرض الحسنه دریافت کنند.

افتخار صنعت بانکداری

وی با بیان اینکه نمایشگاه تراکنش ایران توانسته جایگاه خود را صنعت مالی پیدا کند و این باعث افتخار در صنعت بانکداری است، افزود: تجربه حضور در چند دوره نمایشگاه تراکنش را داشته‌ام و هرسال با شعار جدید و سرویس خدمات‌های جدیدی که شرکت کنندگان صنعت بانکی و مالی کشور داشته‌اند، ایده‌های خوبی گرفته‌ام و این نمایشگاه می‌تواند نقشه راهی برای فعالان این صنعت باشد.

شمسی نژاد ادامه داد: امیدواریم با نمایشگاه تراکنش ایران مراوده اطلاعاتی، مالی، کسب و کاری و مراوده ایده پردازی را داشته باشیم و فکر می‌کنیم حضور در این رویداد فرصتی است تا از این نمایشگاه نفع ببریم و از اینجا به همه فعالان این صنعت توصیه می‌کنیم، حضور گسترده و باشکوهی در این رویداد داشته باشند و ما را تشویق کنند که سرویس ها و خدمات بسیار متنوعی در این حوزه داشته باشیم.

سومین بانک اسلامی جهان

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه این بانک سومین بانک اسلامی جهان، بانک اول ایران در سال ۲۰۱۸ و دریافت کننده جایزه نخبه اقتصادی جهان اسلام در سال ۲۰۱۹ به انتخاب سازمان همکاری اسلامی است، اظهارداشت: در گذشته نگاه خاصی به بانکداری قرض الحسنه نمی‌شد و بسیاری اعتقادی به توسعه بانکداری قرض الحسنه نداشتند، اما اکنون ورق برگشته و عملا بانکداری قرض الحسنه در چندسال اخیر رشد بسیار خوبی کرده است، به طوری که در چتدسال گذشته وزن بانکداری قرض الحسنه در نقدینگی شبکه بانکی زیر نیم درصد بوده، اما اکنون بیش از ۴.۵ درصد از نقدینگی شبکه بانکی در دو بانک قرض الحسنه است و امیدواریم در آینده نزدیک این عدد به ۱۰ درصد از شبکه بانکی برسد.

وی تاکید کرد: عملا مدل های بانکداری قرض الحسنه در بانک های تجاری پیاده سازی می شود و انشاالله اتفاقات خوبی در آینده رخ خواهد داد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ctQV8E