امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معاون وزیر میراث: تکمیل طرح های بالای ۷۰ درصد پیشرفت در اولویت است

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تکمیل طرح هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در در اولویت اصلی این وزارتخانه است.

به گزارش فراسو، «مریم جلالی» روز پنجشنبه همزمان با سفر رییس جمهور به استان همدان به شهرستان بهار سفر کرد و پس از بازدید از کاروانسرای تاج آباد در شورای اداری این شهرستان افزود: با جهانی شدن آثار تاریخی یا صنایع دستی منطقه ای باید جهانی فکر کرد چراکه همین موضوع موجب بیشتر شدن ارزآوری می شود.

وی خاطرنشان کرد: همه مشکلات نیازمند اعتبار نیست، بلکه نیازمند عزم جدی است و کاروانسرای تاج آباد مشکل تملک دارد و با مدیر صندوق تماس گرفته شد و سعی بر آن است که در اسرع وقت مشکل آن برطرف شود.

جلالی ادامه داد: کاروانسراها در تمام دوره تاریخ ما نقش مهمی داشته‌اند، کاروانسرای تاج‌آباد به عنوان یکی از کاروانسراهای زیبای دوران بعد از اسلام در عصر صفوی و در روستای تاج‌آباد شهرستان بهار استان همدان بنا شده است.

به گزارش ایرنا، پرونده ثبت جهانی ۵۶ کاروانسرای ایران(در ۲۴ استان) تشکیل شده که کاروانسرای شاه عباسی «فرسفج» در تویسرکان و کاروانسرای «تاج‌آباد» در روستای رسول‌آباد شهرستان بهار استان همدان نیز در این فهرست قرار دارد.

استان همدان در مجموع داری یک هزار و ۸۰۰ اثر و بنای تاریخی و فرهنگی واجد ارزش است که از این تعداد هزار اثر آن در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده است.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/WE36Mo