امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

افزایش ۱۱ درصدی مسافرت‌ها / تداوم ترافیک سنگین در محورهای شمالی

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام اینکه تا به امروز مسافرتهای نوروزی حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است، افزود: در حال حاضر همچنان شاهد ترافیک سنگین در جاده های شمالی کشور هستیم.

به گزارش فراسو، سردار کمال هادیان فر روز چهارشنبه به آخرین شرایط سفرهای نوروزی پرداخته است و گفت: با وجود بارش برف و باران در برخی استانها خوشبختانه شاهد افزایش ۱۱ درصدی مسافرتها بوده ایم که پیش بینی می شود تا پایان موج نخست شرایط به همین شکل باشد.

وی با اشاره به مرگ ۳۲۵ نفر از هموطنان در تصادفات و حوادث جاده ای از ۲۴ اسفند تا پایان روز نخست نوروز افزود: برای کاهش میزان مرگ و میر نیازمند همراهی مردم در رعایت مقررات برای امنیت جان خود و دیگران هستیم.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین به آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور پرداخت و گفت: تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر(شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

سردار هادیانفر از ترافیک نیمه سنگین در محور چالوس مسیر جنوب به شمال حدفاصل شهرستانک تا نساء و ترافیک نیمه سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل گالری امامزاده هاشم تا آب اسک و محدوده گزنک اشاره کرد و گفت: آنچه مشخص است همچنان شاهد تداوم سفر به سمت استانهای گردشگرپذیر هستیم.

وی ادامه داد: هم اکنون ترافیک در آزادراه تهران – شمال حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا انتهای مسیر سنگین است و در آزادراه قزوین – رشت حدفاصل منجیل تا رودبار نیز شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم.

به گفته سردار هادیانفر محورهای چالوس ، هراز و فیروزکوه دارای بارش برف و باران ، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت دارای بارش باران می باشند.

رئیس پلیس راهور به ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – کرج – قزوین حدفاصل شهرک جهان نما تا پل فردیس خبر داد و افزود: در آزادراه قزوین – کرج محدوده پل فردیس نیز ترافیک نیمه سنگین گزارش می شود.

سردار هادیانفر به وضعیت جوی استانها نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون با بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، البرز ، تهران ، مازندران ، زنجان ، قزوین ، گیلان ، سمنان ، چهارمحال و بختیاری و فارس، اصفهان، قم، مرکزی، همدان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی مواجه هستیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/PulGFf