امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تسهیل تامین مالی شرکت های دانش بنیان توسط «تامین سرمایه تمدن»

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن گفت این شرکت مطابق برنامه راهبردی خود برای ارائه شیوه‌های نوین تأمین مالی، راه اندازی محصولات متعدد بر بستر فناوری های جدید را در دستور کار قرارداده و توانسته است محصولات متنوعی بر پایه تکنولوژی های جدید را به بازار سرمایه کشورعرضه کند.

به گزارش فراسو به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن، بهنام محسنی با اعلام مطلب فوق تصریح کرد: بر اساس سیاست ها و برنامه های اتخاذ شده در حوزه فناوری های جدید مالی، تامین سرمایه تمدن توانست عنوان اولین شرکت تامین سرمایه دانش بنیان کشور را از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخذ کند.

وی افزود: مجموعه تأمین سرمایه تمدن در اکوسیستم نوآوری و دانش بنیان به ایفای نقش خود ادامه می‌دهد در همین راستا «آی بی شاپ»، «آی بی تریدر»، «آی بی کراد» و «آی بی پی» تعدادی از محصولات فناور محور شرکت تامین سرمایه تمدن هستند که توسط تیم مدیران توانمند و کارشناسان زبده شرکت طراحی ودر اختیار سرمایه گذاران بازارهای مالی کشور قرارگرفته است.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در خصوص «آی بی شاپ» به عنوان اولین سامانه سرمایه گذاری آنلاین کشور گفت: «آی بی شاپ» یک روش نوین سرمایه گذاری آنلاین است که امکان سرمایه‌گذاری در انواع مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری، جهت پوشش سلایق سرمایه‌گذاران مختلف با ویژگی‌های فردی و میزان ریسک پذیری متفاوت را فراهم کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: ماهیت آنلاین بودن «آی بی شاپ» سبب کاهش مراجعه حضوری مشتریان، صرفه جویی در زمان و کوتاه کردن مراحل اداری روند سرمایه گذاری شده است.

سامانه معاملات بر خط «آی بی تریدر» از دیگر محصولات فناور محور تامین سرمایه تمدن است که بهنام محسنی در این خصوص اظهار داشت: سامانه معاملات بر خط «آی بی تریدر» به صورت اختصاصی برای کارگزاری تامین سرمایه تمدن طراحی و پیاده سازی شده که تمام مراحل ارائه خدمات در «آی بی تریدر» به صورت کاملا، آنلاین است.

عضو هیات مدیره و مدیرعامل تامین سرمایه تمدن افزود: در طراحی و پیاده سازی «آی بی تریدر» از جدیدترین و به روز ترین تکنولوژی های نرم افزاری و سخت افزاری استفاده شده تا سامانه ای پایدار و پرسرعت در اختیار مشتریان قرار داده شود و اطلاعات بازار بدون هیچ گونه تأخیر در دسترس آنها قرارگیرد.

وی تصریح کرد: در سامانه «آی بی تریدر» امکان معامله برای مشتریان حقیقی و حقوقی اعم از سبد های سرمایه گذاری، صندوق های سرمایه گذاری و غیره در بخش‌های مختلف بازار سرمایه شامل سهام و حق تقدم، اوراق مشارکت، گواهی سپرده کالایی و صندوق های قابل معامله فراهم شده است.

تامین مالی جمعی یکی دیگر از نوآوری های مالی است که بهنام محسنی در این خصوص عنوان کرد : شرکت تأمین سرمایه تمدن به مدد جایگاه راهبردی خود در بازار سرمایه کشور و جهت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری، کمک به تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و تکمیل زنجیره ارزش سهامداران، سکوی تأمین مالی جمعی شرکت «آی‌بی‌کراد» را با هدف مشارکت مردم به عنوان سرمایه گذار در توسعه طرح‌های اقتصادی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در پایان سال ۱۴۰۰ راه اندازی کرد. از زمان فعالیت سکوی «آی‌بی‌کراد» تا کنون، شش شرکت موفق به تأمین مالی از طریق این سکو شده‌اند و درخواست شرکت‌های متعددی نیز در حال آماده‌سازی جهت انتشار در سکوی آی‌بی‌کراد است.

مدیر عامل تامین سرمایه تمدن تصریح کرد: ایده تأمین مالی جمعی ایده نوینی است آنچه ابتکار عمل محسوب می شود مفهوم واسطه گری مالی بر پایه تکنولوژی است. درواقع تأمین ‌ مالی جمعی شیوه نوینی برای تأمین ‌ تمام یا بخشی از منابع مالی مورد نیاز جهت آغاز یک کسب‌وکار جدید یا ادامه کسب‌وکار موجود است.

قطار توسعه محصولات فناور محور تامین سرمایه توقف ناپذیر است که دراین راستا امسال نیز محصول جدید «آی بی پی» توسط تامین سرمایه تمدن به بازار معرفی گردید که مدیر عامل تامین سرمایه تمدن در خصوص این سامانه گفت: «سامانه آی بی پی»، جهت انجام الکترونیکی همه مراحل پرداخت در صندوق های سرمایه گذاری، تامین سرمایه ها، شرکت های سبد گردانی و کارگزاری طراحی و تولید شده است. به کمک «آی بی پی» مدیریت پرداخت ها، ثبت اسناد، انواع اعتبار سنجی اتوماتیک قبل از پرداخت، امضای دیجیتال کارتابلی و نهایتا پرداخت به صورت گروهی و مجزا به سادگی قابل انجام است.

بهنام محسنی افزود: این سامانه اتصالی پایدار با سیستم “Core Banking” بانک های کشور برقرار نموده تا دستورات انتقال وجه از نوع ساتنا، پایا و هر گونه پرداخت را در کنار انواع استعلام اجرایی کند. همچنین به مدد گواهی اسناد پرداختی خروجی از «آی بی پی» کلیه نیازهای حسابرسی سازمان بورس در این خصوص فراهم شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: «آی بی پی» مدیریت دسترسی بسیار ویژه و امنی ایجاد کرده تا کلیه مراحل پرداخت، تعیین اعتبار آن، دریافت امضا از امضاداران مجاز، ایجاد سند پرداخت و اعتبار سنجی اسناد و غیره را عملیاتی کرده است.

مدیر عامل تامین سرمایه تمدن در پایان تصریح کرد: شرکت تأمین سرمایه تمدن در افق پیش رو در نظر دارد به منظور کمک به توسعۀ شرکت‌های دانش‌بنیان، شرایط تأمین مالی برای این شرکت‌ها را تسهیل کند و انتخاب شرکت تأمین سرمایۀ تمدن به عنوان اولین و تنها شرکت تأمین سرمایۀ دانش‌بنیان کشور، مبین این موضوع است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/PcMG7I