امروز پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جابجایی حدود ۴۰ هزار حاجی

مدیرعامل ایران ایر اعلام کرد که در پروازهای حج امسال حدود ۴۰ هزار حاجی به خانه خدا اعزام شدند و به کشور بازگشتند.

به گزارش فراسو، شمس‌الدین فرزادی پور در مراسم تکریم خدمتگزاران ضیوف الرحمان در عملیات حج ۱۴۰۱ که در شرکت هواپیمایی برگزار شد با اشاره به این که آخرین پرواز حج امروز ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه صبح در فرودگاه امام خمینی به زمین نشست گفت: پروازهای رفت حجاج ایرانی در فاصله ۲۱ روز با ۱۶۲ پرواز از ۱۸ فرودگاه انجام شد.

وی افزود: آماده سازی ترمینال سلام در مدت زمان کوتاه و خارج از تصور و بدرقه بسیار خوب مجموعه فرودگاه‌های کشور از جمله ویژگی‌های پروازهای حج امسال بود و با وجود همه محدودیت‌ها از جمله محدودیت‌های بسیاری که در آماده سازی هواپیما در مدت زمان کوتاه داشتیم توانستیم این مهم را انجام دهیم. به عنوان مثال چند مورد تعویض موتور هواپیما داشتیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

مدیر عامل ایران ایر ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این بود که در حین انجام عملیات حج تعدادی از کروی پروازی درگیر بیماری کرونا شدند اما با تلاش مضاعف توانستیم پروازهای حج را با کمترین مشکل انجام دهیم. البته پروازهای بازگشت حجاج فشار مضاعفی به ما وارد کرد چرا که در طول ۱۶ روز انجام شده به صورت میانگین حدود ۱۲ پرواز در روز را انجام دادیم و توانستیم ۳۹ هزار و ۵۴۸ نفر از حجاج را به کشور بازگردانیم و به همین سبب باید گفت که عملیات حج مدال المپیک صنعت هوانوردی است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/L8u2wJ