امروز جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وزیر میراث فرهنگی خواستار تقویت زیرساخت‌های گردشگری تویسرکان شد

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستار تقویت زیرساخت‌های گردشگری تویسرکان شد و گفت: باغ شهر زیبا و کم نظیر تویسرکان نباید اسیر تخریبگران میراث طبیعی و گردشگری شود.

به گزارش فراسو، «عزت الله ضرغامی» روز پنجشنبه در حاشیه رونمایی از طرح بازآفرینی و سامان دهی بارگاه حیقوق نبی(ع) در گفت و گو با ایرنا افزود: مسئولان ارشد و میانی تویسرکان به خوبی می دانند که باید بر اساس قانون و به صورت قاطع از تخریب باغ ها و جلوه های طبیعی این شهرستان جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: باید به جای اینکه راه برای تخریب محیط زیست توسط عده معدودی هموار شود، علاوه بر جلوگیری از تخریب طبیعت، زیر ساخت های گردشگری تویسرکان تقویت شده و گسترش یابد.

ضرغامی توجه به مولفه های گردشگری موجود در مسیر جاده تویسرکان به همدان از گنجنامه را یک گام محوری و مهم در تقویت زیر ساخت های گردشگری شهرستان تویسرکان دانست و تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی آمادگی دارد تا با اعطا تسهیلات و تخصیص اعتبارهای مالی مورد نیاز از مرمت و بازسازی قلعه تاریخی اشتران حمایت کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت سامان دهی و گسترش راه های ارتباطی در افزایش بازدهی صنعت گردشگری، راه دسترسی تویسرکان به کنگاور به عنوان یکی از راه های شریانی تویسرکان نیاز به حمایت مالی برای تکمیل دارد.

ضرغامی خاطر نشان کرد: ظرفیت های گردشگری تویسرکان بسیار زیاد و قابل توجه است اما تاکنون بهره وری حداکثری از آنها صورت نگرفته و باید با توسعه زیر ساخت های گردشگری، شاهد استفاده بیشتری از این ظرفیت ها باشیم.

بنابر این گزارش؛ آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، با استقبال رسمی آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان وارد فرودگاه همدان شد./ایرنا

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/GXtVWb