امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

صدور آزمایشی گواهی‌های مبدا با QR Code در سه اتاق انجام می‌شود

قرار است به منظور صرفه‌جویی در هزینه، زمان و بالا بردن میزان دقت در صدور گواهی‌های مبدا، QR Code از ابتدای بهمن‌ماه در سه اتاق مشهد، اصفهان و کرمان جایگزین هولوگرام شود.

به گزارش فراسو، طرح جایگزینی QR Code به جای هولوگرام در گواهی‌های مبدا به صورت پالوت در سه اتاق مشهد، اصفهان و کرمان اجرایی می‌شود. به منظور اجرای دقیق آن، وبینار آموزشی در اتاق ایران برگزار شد.

در این نشست نمایندگان واحد فاوا، معاونت کمیسیون و مجامع و شوراها، معاونت استان‌ها و تشکل‌ها و معاونت بین‌الملل حضور داشتند.

تشریح مزایا، شیوه استفاده و اجرای این طرح محورهای این نشست بودند. بر اساس آنچه مطرح شد، با اجرایی شدن این طرح و بهره‌برداری از قابلیت‌های سیستم QR Code شاهد صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سرعت، دقت و پیشگیری از سوءاستفاده‌های قبلی (مانند جعل هولوگرام) خواهیم بود.

این طرح از ابتدای بهمن ماه سال جاری بر روی گواهی مبدأهای این سه استان که بیشترین میزان گواهی مبدا را صادر کرده‌اند، اجرایی خواهد شد و از ابتدای سال آینده در کلیه اتاق‌های سراسر کشور اجرایی می‌شود. اجرای آزمایشی این طرح موجب می‌شود با شناسایی نواقص و برطرف کردن آنها، از ابتدای سال بعد، طرح با ضریب خطای کمتری عملیاتی شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/CJgezm