امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

افزایش قیمت خودرو در جهان

تامین‌کنندگان صنعت خودرو پس از آنکه شرکت فوردموتور که این هفته هشدار داد، هزینه تورمی یک میلیارد دلاری را متحمل شده است، قیمت‌ها را برای مشتریان خود در سراسر جهان افزایش می‌دهند.

به گزارش فراسو، چندین تامین‌کننده گفتند که فورد در این موضوع تنها نیست زیرا از خودروسازان سراسر جهان خواسته می‌شود تا بار بیشتری را که تامین‌کنندگان از هزینه‌های انرژی، نیروی کار و مواد خام با آن مواجه هستند را بر دوش بگیرند. تامین‌کنندگانی که رویترز با آنها تماس گرفته است اعلام کرده‌اند که قیمت قطعات را بین ۷ تا ۲۰ درصد افزایش داده‌اند.

نتایج بررسی نشان داد که در طول سال جاری، تامین‌کنندگان بیشتری به مشتریان خود مراجعه کرده‌اند و خواستار قیمت‌های بالاتر از خودروسازان هستند. تحلیلگران اظهار کردند که تنها در اروپا بعد از جنگ روسیه و اوکراین، قیمت گاز طبیعی و برق تقریباً ۱۰ برابر دو سال پیش است و حتی در ایالات‌متحده این قیمت‌ها پنج برابر بیشتر است.

بر اساس گزارش رویترز، خودروسازان طی دو سال گذشته با یک سری مشکلات زنجیره تامین از جمله کمبود تراشه‌های نیمه هادی مواجه بوده‌اند که بارها تولید خودرو را به تاخیر انداخته است. تامین‌کنندگان می‌گویند که اوضاع به زودی تغییر نخواهد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/B2eM8F