امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هند برای کنترل تورم به سیاست‌گذاری پولی اکتفا نمی‌کند

سیاست‌گذاران هندی معتقدند نمی‌توان مدیریت تورم را به تنهایی به سیاست پولی واگذار کرد و برای این کار از ابزارهای سیاست‌گذاری مالی و روابط اقتصادی نیز بهره گرفته‌اند.

به گزارش فراسو به نقل از دی ان ای ایندیا، وزیر دارایی هند گفت نمی‌توان مدیریت تورم را به تنهایی به سیاست پولی واگذار کرد. یکی از اعضای شورای مشاوره اقتصادی نخست وزیر، اظهار داشت که کمیته سیاست پولی بانک مرکزی هند (MPC) اقدامات معتبری را برای حفظ تورم در محدوده معقول انجام خواهد داد.

وی در مصاحبه‌ای گفت: تورم خرده فروشی ما ۷ درصد است که ما نگران آن هستیم. با این حال، من می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که تورم تقریباً در هر کشور دیگری حتی در کشور‌های توسعه‌یافته مانند ایالات متحده و انگلیس و سایر کشور‌ها بیشتر از ماست.

وی خاطرنشان کرد: در چند کشور تورم بسیار بالاتر است و در برخی موارد بیم آن می‌رود که دو رقمی شود. به عنوان مثال، ممکن است تورم بریتانیا به محدوده ۱۸ تا ۲۰ درصد برسد که بسیار بالا است. تورم در بازار‌های نوظهور مانند ترکیه بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است. او گفت، بنابراین، در این زمینه، نرخ تورم ۷ درصدی خوب است و باید از شورای عالی امنیت ملی و وزارت دارایی برای مدیریت آن تقدیر کنم.

وی افزود: این بدان معنا نیست که ما با دقت به این عدد نگاه نمی‌کنیم، زیرا ثبات تورم در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۹ که چارچوب هدف‌گذاری تورم وضع شد، به سختی به دست آمد. ما تحت هیچ شرایطی بر هم خوردن ثبات تورم را نمی‌خواهیم بنابراین من مطمئن هستم که کمیته سیاست پولی این موضوع را در نظر خواهد گرفت و گام‌های معتبری برای حفظ تورم در محدوده معقول برخواهد داشت.

وی در مورد اظهارنظر اخیر وزیر دارایی مبنی بر اینکه مدیریت تورم را نمی‌توان به تنهایی به کمیته سیاست پولی سپرد، گفت: این وظیفه من نیست که در مورد آنچه که کمیته سیاست پولی یا بانک مرکزی هند یا وزارت دارایی باید انجام دهد، اظهار نظر کنم. برای مدیریت تورم اجازه بدهید بگویم که این شاخصی است که ما با دقت زیر نظر داریم. کمیته سیاست پولی، این موضوع را در بررسی پولی خود در نظر خواهد گرفت، اما نقش وزارت دارایی و دولت، مشخص است. شما در گذشته دیده اید، به عنوان مثال، مالیات بر سوخت کاهش یافت تا بر قیمت سوخت و انرژی تأثیر بگذارد. بنابراین، اقداماتی وجود دارد که دولت به موقع انجام می‌دهد.

وزیر دارایی هفته گذشته گفت که نمی‌توان مدیریت تورم را به تنهایی به سیاست‌های پولی سپرد که در بسیاری از کشور‌ها کاملاً ناکارآمد بوده و خاطرنشان کرد که هم سیاست‌های مالی و هم سیاست‌های پولی باید عمل کنند تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود.

وی همچنین گفت که واردات نفت روسیه بخشی از استراتژی مدیریت تورم هند است. سیتارامان در رویدادی گفت: مدیریت تورم هند تمرینی از فعالیت‌های مختلف است که اکثر آن‌ها حتی در شرایط امروزی خارج از سیاست پولی هستند و توسط شورای هند برای تحقیق در مورد روابط اقتصادی بین المللی ساماندهی شده است.

وزیر دارایی گفت که بانک مرکزی هند (RBI) باید تا حدودی، اما نه به اندازه سایر کشور‌های توسعه یافته غربی، اقدامات انقباض پولی خود را با سایر بانک‌های مرکزی هماهنگ کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/9fxuTp