مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکتها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق هشت دفتر خدمات مسافرتی به سبب بیتوجهی به شکایات ثبتشده مردمی در سامانه حقوق مسافر خبر داد.
به گزارش فراسو، رضا صدیقنیا، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکتها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، با تشریح وضعیت شکایات ثبتشده در حوزه حملونقل هوایی در ششماهه نخست سال جاری گفت:
در این مدت بیش از ۸۵ هزار و ۹۱۱ پرواز توسط ۲۷ شرکت هواپیمایی داخلی انجام شده و در همین بازه زمانی، ۲۱۳۹ شکایت مردمی در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری به ثبت رسیده است.
وی افزود: هدف از اجرای طرحهای نظارتی و راهاندازی سامانه حقوق مسافر، ارتقای سطح رضایت عمومی، بهبود کیفیت خدمات حملونقل هوایی و پیشگیری از تخلفات احتمالی در فروش بلیت یا ارائه خدمات سفر است.
صدیقنیا ادامه داد: تا کنون ۱۶۵۰ شکایت از مجموع شکایات ثبتشده پاسخ داده شده که نشاندهنده پاسخگویی به بیش از ۸۳ درصد موارد است و پروندههای باقیمانده نیز در مراحل بررسی و رسیدگی قرار دارند.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکتها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: «در همین راستا، ۸ دفتر خدمات مسافرت هوایی بهدلیل عدم پاسخگویی در فرآیند رسیدگی به شکایات و قصور در اجرای مقررات مربوط به حقوق مسافر، از سوی سازمان بهطور موقت تعلیق شدهاند.»
وی با اشاره به موضوعات پرتکرار شکایات گفت: بیشترین شکایات مسافران در نیمه نخست امسال مربوط به تأخیر یا ابطال پروازها، فروش بلیتهای جعلی از سایتهای غیرمجاز، مفقودی جامهدان و مشکلات مدارک سفر از جمله ویزا بوده است.
صدیقنیا با تأکید بر رویکرد نظارتی و حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: «صیانت از حقوق مسافران هوایی، نظارت مستمر بر عملکرد شرکتهای هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی و رسیدگی دقیق، سریع و شفاف به شکایات مردمی از اهداف اصلی سازمان است.»
وی در پایان از شهروندان خواست شکایات و نظرات خود را از طریق سامانه حقوق مسافر به نشانی www.caa.gov.ir ثبت کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن بررسی و پاسخ داده شود.
فراسو خبر پایگاه خبری تحلیلی فراسو خبر