امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

افتتاح دو مدرسه بانک اقتصادنوین در مناطق کمتر برخوردار

بانک اقتصادنوین هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید دو مدرسه در استان‌های سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری افتتاح کرد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، این بانک در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف بهبود زیرساخت‌های آموزشی و فراهم کردن فرصت‌های برابر برای همه دانش آموزان سراسر کشور، اقدام به ساخت و افتتاح دو مدرسه در استان‌های سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری کرد.

یکی از این مدارس در استان سیستان و بلوچستان در شهر پیشین شهرستان راسک واقع‌شده و چهارمین مدرسه بانک اقتصادنوین در این استان به شمار می‌رود. این مدرسه شش کلاسه در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و ۴۴۰ مترمربع زیربنا ساخته شده و ظرفیت پذیرش ۳۰۰ دانش‌آموز این شهر را دارد.

دومین مدرسه بانک اقتصادنوین در روستای عشایری چال شیرین شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری واقع شده و دارای چهار کلاس است. این مدرسه در زمینی به مساحت ۱۳۷۰ مترمربع و زیربنای ۲۷۰ مترمربع با ظرفیت پذیرش ۱۳۰ دانش‌آموز ساخته شده است.

با افتتاح این دو مدرسه، تعداد مدارس به بهره‌برداری رسیده توسط بانک اقتصادنوین به ۴۶مدرسه بالغ می‌شود و دو مدرسه دیگر تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شوند. همچنین این بانک طی یک ماه آتی قرارداد ساخت دو مدرسه دیگر را با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد خواهد کرد که با احتساب این دو مدرسه، تعداد مدارس بانک اقتصادنوین در سراسر کشور به ۵۰مدرسه بالغ می‌شود.

گفتنی است، پروژه مدرسه‌سازی بخشی از تعهدات بلندمدت بانک اقتصادنوین به توسعه پایدار و حمایت از آموزش در مناطق کمتر برخوردار میهنمان است که آن را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی مسئولیت اجتماعی خود ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/SoYDCy