محمود لیائی؛ معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پست در همایش یک روزه توانمندسازی شهرستان های پست استان تهران، گفت: فعالیت های صورت گرفته در شبکه پستی همواره شفاف و برپایه قوانین و دستوالعمل های ابلاغی است.
به گزارش فراسو به نقل ازدفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست، همایش یک روزه توانمندسازی ادارات پست شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه فعالیت های صورت گرفته در شبکه پستی همواره شفاف و برپایه قوانین و دستوالعمل های ابلاغی است، گفت: «با اجرای ساختار سازمانی جدید در سطح شبکه، بی نظمی ها، عدم شفافیت ها و ناعدالتی ها از بین رفته و در چارچوب قوانین و مقررات قرار گرفت.»
لیائی با اشاره به اینکه حدود نیمی از سهم درآمدی شبکه پستی در استان تهران محقق می شود، افزود: «استان تهران ظرفیت های بالقوه ای برای مولد سازی دارد که با همکاری در حوزه حقوقی و معاونت توسعه مدیریت، سال جدید را با تجهیز و نوسازی ساختمان های پستی در سطح استان تهران که نیاز به بازسازی و تجهیز دارند آغاز خواهیم کرد.»
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به سیاست های کلان شرکت و مسئولیت ها و وظایف محول شده در حکم ابلاغی وزیر ارتباطات افزود: «تمام فعالیتهای ما حول سه محور اصلی ارتقاء وضعیت معیشتی همکاران، هوشمند سازی و تحول دیجیتال است که از ابتدای آغاز مسئولیت در شرکت ملی پست این سه مسئله اساسی را در سطح شبکه پستی، پیگیری و و در راستای تحقق آن تلاش می کنیم.»
مدیر عامل شرکت ملی پست افزود: «در همین راستا توانستیم ضمن پرداخت بخشی از بدهی های شرکت، حداقل فاصله معیشتی همکاران را با دستگاه های تابعه وزارت ارتباطات داشته باشیم.»
وی در ادامه با بیان این مطلب که حدود زمان پرداختی پاداش پایان خدمت همکاران بازنشسته، یک ماه است، خاطر نشان کرد: «شرکت ملی پست نخستین مجموعه، بین دستگاه های تابعه وزارت است که حقوق بازنشستگی همکاران را در کمترین زمان ممکن پرداخت می کند.»
معاون وزیر ارتباطات با تاکید براینکه حامل اخبار خوشی تا پایان سال برای همکاران است، اظهارداشت: «وجود چالش ها در شرکت های خدمات رسان امری طبیعی است، ولی امید است با همت خود همکاران، حداقل انتظارات مجموعه را تا پایان سال برآوره کنیم.»
لیائی ادامه داد: «بر اساس دستورالعمل های سازمان امور اداری و استخدامی ما سعی کردیم، به جای پرداخت های میان ماهی، پرداخت های مناسبتی را جایگزین نماییم.»
مدیرعامل شرکت ملی پست در خصوص جبران کمبود نیروی انسانی در پست، به ویژه در حوزه توزیع گفت: «با تلاش و تدابیر همکاران و تعاملات با سازمان امور اداری و استخدامی، امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود.»
وی در ادامه با اشاره به اینکه هوشمندسازی و اصلاح فرایندها در شبکه پستی به سرعت درحال رشد و تعالی است، افزود: «ما بنا داریم با هوشمند سازی و اصلاح فرایندها ضمن کاهش چشمگیر هزینه ها، مشکلات پیرامون کمبود نیروی انسانی را نیز رفع نماییم.»
معاون وزیر ارتباطات خلق و راه اندازی سرویس های با ارزش افزوده را از دیگر مسائل مهم در رفع مشکلات شبکه پستی دانست و با اشاره به اهمیت سرویس احراز نشانی که اکنون در مرحله گذر از بلوغ است، تصریح کرد: «این قبیل سرویس ها پس از تعریف و راه اندازی، باید با تلاش همکاران در بدنه شرکت رسوخ کرده و کاملا عملیاتی و اجرایی شود.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه افزایش رضایتمندی مشتریان در صدر اهداف شبکه پستی است، خاطر نشان کرد: «امید است با راه اندازی باجه های هوشمند سیار و بهره گیری از این خدمت نوین، بتوانیم به جای مراجعه مردم به پست، پست جهت ارائه خدمات به محل کار و سکونت شان مراجعه کند و بتوانیم علاوه بر کاهش هزینه ها در افزایش رضایتمندی مشتریان، گام موثری برداشته و موجبات توسعه سرانه پستی را فراهم آوریم.»
تحول در اجرای فرایندهای پستی
در ادامه شریفزاده هدف اصلی از برگزاری این همایش را ایجاد تحول در اجرای فرایندهای پستی در شهرستان های استان تهران عنوان کرد.
این عضو هیئت مدیره با اشاره به اینکه شرکت ملی پست، یک شرکت کسب و کاری است، گفت: «روسای ادارات باید با بهبود شیوه مدیریتی و استفاده حداکثری از اماکن و تجهیزات در اختیار و تلاش مضاعف، سطح ترافیک و درآمد را در راستای افزایش سطح معیشتی پرسنل، پاسخگویی بهتر به مشتریان، پشتیبانی خدمات و … ارتقاء دهند.»
وی اظهار داشت: «مدیرموفق، مدیری است که نمونه یک الگوی واقعی در رعایت تمامی قوانین و مقررات باشد و این الگو بودن باید در عملکرد و ظواهر ساختمانهای اداری زیر مجموعه، ارتباط موثر و مفید با همکاران مشاهده شود.»
شریف زاده ادامه داد: «مدیر موفق باید ضمن پشتیبانی و توجه کامل به کرامت انسانی همکاران، به طور مستمر عملکرد زیر مجموعه خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده تا پایه رشد و ترقی را فراهم آورد.»
عضو هیئت مدیره افزود: «روسای ادارات باید در راستای توسعه سرانه پستی شهرستان خود، با مسئولین سایر دستگاه ها در شهرستان ارتباط مستمر داشته و ترافیک و در آمد را همواره مورد پایش و رصد قراردهند و با برنامه ریزی، در رشد و تعالی شبکه پستی کوشا بوده و همراه منافع شرکت متبوع را در نظر بگیرند.»
وی به ملاقات چهره به چهره خود با همکاران اشاره کرد و افزود: «همواره پاسخگوی همکاران هستم و از ایده های جدید و پیشنهادات سازنده تان استقبال می کنم.»
شریف زاده ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل و مدیران مناطق پستی، تصریح کرد: «همه شما مدیران از بهترین های شبکه پستی هستید که می بایست با تلاش و رقابت سالم در ارتقاء عملکرد استان کوشا باشید.»
عضو هیئت مدیره با اشاره به اهمیت دستگاه های نظارتی، از همکاران خواست ضمن اطلاع رسانی به مدیر مناطق پستی، با بازرسی و حراست همکاری کامل داشته باشند و به این مهم که آنها در کنار ما هستند نه روبه روی ما توجه ویژه ای نمایند.
وی در پایان با ارائه گزارشی از عملکرد شبکه پستی، گفت: شرکت ملی پست در حال توسعه است که برای تحقق این امر با مشارکت و همراهی بخش خصوصی گام های موثری را برمی داریم.
بهره گیری از ایده های نوین در حوزه کیفیت خدمات پستی
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست نیز با حضور در این همایش، هدف از برگزاری این همایش را، دو دلیل عمده، ابلاغ سیاست ها و برنامه های شرکت و بهره گیری از ایده های نوین در حوزه کیفیت و خدمات وفرایندهای پستی عنوان کرد.
احمدی با اشاره به اینکه مسئولیت و چارچوبی که در هر سطح تعریف می شود یک ساختار منظم دارد گفت: «باید در هر سطح مسئولیتی که هستیم، وظایفی که به ما محول می شود را به نحو احسن به سرانجام برسانیم.»
در ادامه مدیر کل پست استان تهران با اشاره به جایگاه و مسئولیت خطیر روسای ادارات پست در شهرستان های تابعه، هدف از تشکیل این همایش را، ارتقاء و توانمندسازی عملکرد مناطق و شهرستان های تابعه ی استان تهران در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان عنوان کرد.
بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی بستری مناسب برای هم افزایی روسا و کارشناسان پست استان تهران
جنتی عطائی با توجه به اهمیت شناخت مسائل و مشکلات دفاتر پستی در سطح شهرستان های پست استان تهران، حضور و تشریک مساعی همکاران را در قالب تشکیل گروه در فضای مجازی الزامی دانسته و اظهار داشت: «بهره گیری از این فرصت و ایجاد فضایی با حضور کارشناسان استان تهران می تواند علاوه بر نزدیک تر شده شهرستان های تابعه با اداره کل، بستر مناسبی جهت تسریع در امور شهرستان ها باشد.»
لزوم پاسخگویی به مخاطبان با اشراف کامل به فرایندهای پستی
مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت ملی پست در این همایش، ضمن تبریک کسب رتبه برتر پست استان تهران در ارزیابی بین دستگاهی در شاخص های اعلامی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور به ارزیابی عملکرد مناطق پستی و شهرستان های تابعه ی استان تهران در ۷ ماهه اول سال جاری، با توجه به شاخص های کارت امتیازی متوازن در چهار حوزه ی درآمدی، مشتریان، فرایندهای پستی و رشد و یادگیری پرداخت.
کریمی با بیان اینکه روند افزایش جمعیت در شهرستان های استان تهران رو به رشد است، گفت: «امید است با برنامه ریزی دقیق و اصولی، شاهد افزایش سهم در آمدی شهرستان های استان تهران باشیم.»
وی در ادامه از همکاران خواست، سرویس های با ارزش افزوده را جهت ارائه خدمات مطلوب تر و کاهش هزینه ها در اولویت کاری خود قرار دهند.
مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد در ادامه با یادآوری این که استان تهران حدود نیمی از درآمد شبکه پستی کشور را پوشش می دهد، خاطر نشان کرد: «وضعیت شاخص پاسخگویی به مشتریان در بازه زمانی مشخص شده از عمده دلایل نارضاتی احتمالی مشتریان است و خواستار پاسخگویی هر چه بیشتر همکاران به مشتریان شد.»
کریمی تصریح کرد: «پاسخگویی به شکایات مردمی، درواقع فرصت خوبی برای جبران هرگونه کم کاری احتمالی است.»
وی افزود: «کارشناس پاسخگویی به سوالات مشتریان، باید با دارا بودن توانمندی و اشراف کامل به فرایندهای پستی، ضمن پاسخگویی به سوالات مشتریان در سامانه شکایات مردمی، از بروز و ایجاد هرگونه سردرگمی آنان جلوگیری نمایند.»
مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد، با اشاره به مدت زمان سیر مرسولات از همکاران خواست با یک برنامه ریزی مناسب ضمن آسیب شناسی و تجزیه و تحلیل دقیق، در کاهش مدت زمان سیر مرسولات نهایت تلاش خود را داشته باشند.
کریمی در پایان راهکارهای مناسب را با هدف ارتقاء کیفی و کمی خدمات در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان و تحقق اهداف شرکت ملی پست ارائه کرد.
در این همایش مدیران مناطق پستی، ضمن ارائه گزارش کاملی از نحوه عملکرد مجموعه خود، مسائل و مشکلاتشان را پیرامون انجام فرایند های پستی عنوان کردند.