امروز شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر کار: زمینه گسترش همکارهای گسترده بین ایران و نیجر فراهم است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این‌که ایران و نیجر می‌توانند با یکدیگر همکاری‌های خوبی داشته باشند، گفت: در این همکاری‌ها باید طوری گام برداشته شود که ظرفیت‌های همکاری با شرایط داخلی مطابق و قابل اجرا باشد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در دیدار با «مهدی کاردوست» سفیر ایران در جمهوری نیجر گفت: با توجه به این‌که این وزارتخانه مسئولیت طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با نیجر را برعهده دارد، دو کشور می‌توانند با یکدیگر همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند.

وی افزود: این وزارتخانه دارای شرکت‌های معتبر دارویی است که از برندهای برتر نیز محسوب می‌شوند و می‌توان در این زمینه با کشور نیجر همکاری کرد.

مرتضوی تأکید کرد: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلف عمرانی، خطوط انتقال نفت و گاز، دارو، صنعت سیمان، طرح‌های عمرانی و … همکاری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار احصاء و شناسایی ظرفیت‌های کشور نیجر به‌منظور همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های گوناگون شد.

«علیرضا عسگریان» معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست اظهار کرد: بسته کاملی برای همکاری با کشورهای آفریقایی مدنظر داریم بنابراین باید ظرفیت‌های این کشورها در زمینه‌های مختلف  شناسایی شوند.

وی تأکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه انتقال تکنولوژی، ساخت مسکن، داروسازی، پتروشیمی، سدسازی، راه‌سازی و صنایع نوپدید آماده همکاری با کشورهای آفریقایی است.

عسگریان خاطرنشان کرد: به زودی میز آفریقا بیش از پیش فعال و ظرفیت‌های مولد این وزارتخانه بیشتر نمایان خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی نقاط قوت همکاری‌های میان دو کشور افزود: باید درنظر داشته باشیم که نقاط قوت ظرفیت‌ها، به قراردادهای عینی تبدیل شوند.

در ادامه این نشست «مهدی کاردوست» سفیر ایران در کشور نیجر اظهار کرد: حدود ۹۹ درصد مردم کشور نیجر مسلمان و به جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند هستند.

وی افزود: نیجر دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که باید بتوانیم زمینه‌های همکاری را با کشورمان فراهم کنیم.

کاردوست خاطرنشان کرد: ساخت کشتارگاه صنعتی و کشت فراسرزمینی در رأس موضوعات همکاری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به وجود نیروی کار ارزان قیمت در کشور نیجر، می‌توان در راه‌اندازی پروژه‌هایی که نیاز به نیروی کار دارند موفق عمل کرد و محصولات را در فضای غیرتحریمی آفریقا وارد بازار این قاره کرد.

سفیر ایران در نیجر تصریح کرد: ساخت مرکز تجاری ایران و آفریقا، تهاتر دانش فنی، کالا و خدمات با محصولات کشاورزی، نفت و گاز کشور نیجر، مشارکت در ساخت مراکز درمانی و کلینیکی در آن کشور از جمله ظرفیت‌های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیجر است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/tzanVq