امروز سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

علی آقامحمدی: صنعت خودرو کشور با انتقاد غیرمنصفانه تخریب نشود

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به افزایش تولید در ایران‌خودرو و توان خودروسازان داخلی در تامین نیاز واقعی بازار، گفت: نباید با نقدهای غیرمنصفانه در مسیر تخریب و سرکوب این صنعت حرکت کنیم.

به گزارش فراسو به نقل از ایکوپرس، علی آقامحمدی در جلسه هم اندیشی با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و معاونان این شرکت، با اشاره به اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد کشور تصریح کرد: با افزایش تولید و تامین نیاز واقعی بازار توسط خودروسازان، افق درخشانی در انتظار این صنعت خواهد بود.
وی افزود: نباید این صنعت مهم و حیاتی را که به دست جوانان و متخصصان کشور مدیریت می‌شود، تحقیر و تخریب کرد و نقدهایی که می شود باید منصفانه و مبتنی بر واقعیت های کارشناسی، فنی  و علمی باشد.
رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری افزود: در چند سال اخیر صنعت خودرو با چالش های بزرگی روبه رو شده است  که با همت و همدلی شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز موفق به عبور از موانع متعدد شده است، نباید نسبت به این صنعت بی تفاوت باشیم.
وی با تاکید بر موفقیت خودروسازان در افزایش تولید و تامین نیاز بازار گفت: خودروسازان در این برهه از زمان کارنامه موفقی داشتند و آمارهای ارایه شده نشان از افزایش تولید نسبت به سال گذشته دارد.
آقامحمدی با تاکید بر این‌که باید شرایط تولید و توسعه فراهم شود، گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم، تامین نیروی انسانی و خرید تجهیزات برای توسعه و نوآوری در این صنعت ضروری و لازم است تصمیمات کلیدی برای رسیدن به این هدف مهم اتخاذ شود.
وی با بیان این‌که توسعه صنعت خودرو در گرو تصمیم گیری درست و به موقع است، ادامه داد: خودروسازان کشور باید هم‌پای خودروسازان جهانی در مسیر توسعه به‌ویژه تولید خودروهای برقی و هیبریدی گام بردارند.
عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگرانی خودروسازان درخصوص روند ادامه دار قیمت گذاری دستوری گفت: لازم است در این خصوص مستندات بهای تمام شده تولید در اختیار نهادها و سازمان های مرتبط قرار گیرد تا امکان قیمت گذاری درست مهیا شود و خودروسازان از زیان خارج شوند.
آقامحمدی ادامه داد: صنعت خودروسازی در ایران با ده‌ها سال سابقه تولید از تجربه خوبی برخوردار و دارای جایگاه مشخصی در صنعت است و دلیلی برای تخریب آن وجود ندارد و  باید حضور موثرتری در بازارهای صادراتی داشته باشد.
رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری افزود: شرکت‌های خودروساز با توجه به سرمایه گذاری زیاد، خطوط و سالن های تولیدی مجهز و همچنین نیروی انسانی متخصص از ظرفیت های بالایی برای ارتقای نقش خود در صنعت کشور برخوردارند که می تواند در توسعه صنعت حمل و نقل و حوزه های مختلف آن تاثیرگذار باشد.
وی در پایان گفت: نیاز بازار در شرایط فعلی برای مصرف کننده واقعی سالانه حدود یک میلیون دستگاه است که شرکت های خودروساز کشور قادر به تامین آن هستند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/UVC3zr