امروز پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرهنگی: گفت‌وگوی اجتماعی مقدمه برپایی عدالت اجتماعی در کشور است

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، گفت‌وگوی اجتماعی را مقدمه برپایی عدالت اجتماعی دانست.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «رحیم سرهنگی» در هفتمین دوره همایش ملّی کار اظهار کرد: همایش ملّی کار برای اولین بار در سال ۱۳۴۸ همزمان با اعزام هیئت ایرانی به اجلاس سازمان بین‌المللی کار(ILO) با هدف شکل‌گیری گفت‌وگوی اجتماعی بین تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت برای حل مسائل کشور در حوزه کار و کارگری برگزار شد.

وی گفت‌وگوی اجتماعی را مقدمه برپایی عدالت اجتماعی دانست و گفت: حکمرانی در سطح کلان، شیوه توزیع عدالت اجتماعی به گروه‌های مختلف در جوامع را مدیریت می‌کند.
دبیر همایش و رئیس ستاد برگزاری هفتمین همایش ملّی کار گفت: تاریخچه همایش ملّی کار به قبل از انقلاب برمی‌گردد و مؤسسه کار و تأمین اجتماعی براساس قطعنامه اولین همایش ملّی کار در سال ۱۳۴۸ تأسیس شد.
سرهنگی یکی از اهداف تأسیس مؤسسه کار و تأمین در کشور را ترویج دانش اجتماعی کار و ایجاد گفت‌وگوی اجتماعی بر اساس اصل سه‌جانبه‌گرایی شرکای اجتماعی عنوان کرد و افزود: هدف اصلی این همایش ایجاد وحدت رویه برای دفاع از مواضع جمهوری اسلامی ایران در اجلاسیه سازمان بین‌المللی کار(ILO) است.
وی ادامه داد: از آن‌جا که همایش حاضر درست چند هفته پیش از اجلاس سازمان بین‌المللی کار برگزار می‌گردد؛ به منظور آمادگی و همگرایی هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به اجلاس بین‌المللی سازمان بین‌المللی کار در انتخاب محورهای همایش، هر دو بُعد ملّی و بین‌المللی مسائل حوزه کار در نظر گرفته شد.
سرهنگی ضمن تشریح جزئیات این همایش، افزود: سه‌جانبه‌گرایی و گفت‌وگوی اجتماعی،  روابط کار در افق آینده، مهارت‌افزایی و کارآموزی باکیفیت با رویکرد اشتغال پایدار، ملاحظات زیست محیطی در سیاست‌های اقتصادی، فناورانه و صنعتی(گذار عادلانه)، بررسی اجرای سیاست‌ها و راهبردهای حمایت و تأمین اجتماعی در ایران از جمله محورهای منتخب هفتمین همایش ملّی کار به‌شمار می‌روند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این اجلاس به‌عنوان پارلمان ملّی کار، با حضور گرم و مشارکت صمیمانه فعالان عرصه کار و تولید کشور بتواند توصیه‌های ارزشمندی را برای هدایت و راهبری جامعه کار و تولید ارائه نماید.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/qzoDHH