امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

ریزش ۱۷ هزار واحدی شاخص بورس در پایان معاملات هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۱۰ خرداد) با ۱۷ هزار و ۳۸۱ واحد کاهش در ارتفاع ۲‌میلیون و ۲۷۱ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش فراسو، شاخص هم‌وزن با هشت هزار و ۳۸۳ واحد کاهش به ۷۶۵ هزار و ۵۰۹ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۹۰۲ واحد افت به ۴۴۷ هزار و ۶۲۲ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۱۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال معامله شد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۹۳۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۲۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۷۹ واحد، بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۱۷۴ واحد و توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) با ۱۲۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶۸۶ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۰۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۲۹ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۶۸۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۵۱ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۶۳۰ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه بودند.

بر پایه این گزارش، امروز مهندسی نصر ماشین (خنصیر)، ایران خودرو (خودرو)، بیمه دانا (دانا)، سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد)، بانک ملت (وبملت)، سایپا (خساپا) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۶۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۲۰۲ واحد کاهش داشت و به ۲۸ هزار و ۶۲۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۹ میلیارد و ۳۸۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۵۵ هزار و ۳۵۶ نوبت بود.

صنایع مادیران (مادیرا)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، پتروشیمی مارون (مارون)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) و نفت پاسارگاد (شپاس) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، ایران خودرو دیزل (خاور)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بانک دی (دی)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/cFh0J5