امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حسینی‌نیا: بخش خصوصی محور تحول نهضت مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور گفت: تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بخش خصوصی محور تحول نهضت مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «غلامحسین حسینی‌نیا» در هفتمین همایش ملّی کار اظهار داشت: ایجاد و گسترش نهضت مهارت‌آموزی در کشور مستلزم استفاده از همه فرصت‌ها و توجه جدی و متحولانه دولت، کارفرما و نیز مؤسسات بخش خصوصی است.

وی افزود: با تأکیدات رهبر معظم انقلاب و حمایت‌های ریاست محترم جمهوری، نهضت مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب را در دستور کار ویژه خود قرار داده‌ایم.

معاون وزیر کار تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه‌ای به مقوله آموزش مهارتی دارد و این مهم به یکی از راهبردهای توسعه اشتغال تبدیل شده است.

حسینی‌نیا گفت: در نهضت مهارت‌آموزی همه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باید نقش‌آفرینی کنند و دولت نقش تسهیل‌گر و ناظر را ایفا می‌کند.

رئیس سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای کشور با اشاره به جلب مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در بحث مهارت اظهار کرد: برای آن‌که بتوانیم آموزش‌های مهارتی را پیش ببریم، روی کمک‌های مردمی و اشخاص حقیقی و حقوقی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که آیین‌نامه اجرایی این کار را در دولت نهایی کردیم، گفت: با راه‌اندازی مجمع خیرین مهارتی، تاکنون پنج مجمع ثبت شده و در همین مدت ۱۰ هزار و ۶۰۰ مترمربع زمین و ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر بنا و ساختمان به سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای اهداء شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/zt0kxb