امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مرتضوی در اجلاس ایران و زیمبابوه: دیپلماسی دولت در حوزه اقتصادی پویا و هوشمندانه است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست خارجی دولت سیزدهم مبتنی بر دیپلماسی پویا و با برنامه با هدف توسعه ظرفیت‌های اقتصادی و ارتقای سطح مبادلات تجاری با کشورهای همسو در سطح جهان است.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،«سیدصولت مرتضوی» امروز یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در نشست پایانی نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه با تبریک میلاد حضرت امام‌علی(ع) و ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: حضور جناب آقای «فردریک یک شاوا» وزیر محترم امور خارجه و تجارت بین‌الملل زیمبابوه به عنوان رئیس کمیسیون همکاری مشترک دو کشور و هیئت ۶۰ نفره همراه را از وزارتخانه‌های زیمبابوه نشان‌دهنده تمایل ویژه این کشور برای گسترش همکاری با جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

وی افزود: سیاست خارجی دولت سیزدهم مبتنی بر دیپلماسی پویا و تعامل هوشمندانه با هدف توسعه ظرفیت‌های اقتصادی و ارتقای سطح مبادلات تجاری است.
مرتضوی با تأکید بر نگاه راهبردی دولت به گسترش روابط تجاری و تنوع‌بخشی به روابط با کشورهای همسو در جهان، بیان داشت: قاره آفریقا در مسیر دیپلماسی فعالانه جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارتقای همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی با جمهوری زیمبابوه برای ما مهم است و امید داریم نتایج نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی به توسعه همه‌جانبه دو کشور منجر شود.
وی افزود: در این چند روز موضوعات مهمی مورد مذاکره قرار گرفت که باعث تسهیل همکاری‌های فی‌مابین خواهد شد.
مرتضوی بیان داشت: کمیته پیگیری اجرای توافق‌نامه ایران و زیمبابوه هر شش‌ماه یک‌بار برای بررسی روند تحقق اهداف و نیز تسهیل اجرای موارد مورد توافق تشکیل خواهد شد.
وزیر کار با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی دو کشور به تسهیل روابط اقتصادی تجار دو طرف کمک می‌کنند، افزود: ایجاد یک کانال بانکی دوسویه نیز توسط نظام بانکی دو کشور پیگیری می‌شود.
«حامد فروزان» مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ابتدای این نشست با اشاره به توافقات مثبت هیئت‌های کارشناسی دو طرف در اجلاس تهران، گفت: اهداف مشترک سیاسی ایران و زیمبابوه و اشتراکات این دو کشور در عرصه بین‌الملل به توسعه تبادلات تجاری دو طرف منجر خواهد شد.
وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بالاترین سطح همه ظرفیت‌های خود را برای تحقق اهداف تفاهم‌نامه مشترک به کار خواهد گرفت.
فروزان با تبیین مفاد توافق‌نامه نهایی اجلاس تهران، گفت: حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و آموزشی دو طرف از مزایای این همکاری بهره‌مند می‌شوند.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/BQ6iXi