امروز جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مخبر: اقدامات ارزشمندی در حوزه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی انجام شده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: با وجود تمام کارشکنی‌هایی که از سوی بیگانگان می‌شود، خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در حوزه سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی کشور انجام شده است.

به گزارش فراسو، محمد مخبر روز سه‌شنبه در نشست با فرمانداران و مسوولان منطقه سیستان که در محل فرمانداری زابل برگزار شد با بیان اینکه با وجود برخی هجمه‌ها و فشارهای دشمنان بزودی شاهد گشایش‌های خوبی در کشور خواهیم بود اظهارداشت: دولت اقدامات بسیار خوبی در زمینه اشتغال و مسکن در سطح کشور بویژه سیستان و بلوچستان در حال انجام دارد.

وی بیان کرد: اقدامات دولت در زمینه مبارزه با کرونا در سطح کشور چشمگیر بود به طوریکه روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر بر اثر این ویروس منحوس جان خودشان را از دست می‌دادند و خانواده‌های زیادی داغدار می‌شدند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات کم آبی سیستان و بلوچستان گفت: این استان در کنار دریاست و یک دریایی هم از زیر خاک این منطقه می‌گذرد و ما از تمام امکانات برای برطرف کردن مشکلات کم آبی استان استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: انتقال آب از دریای عمان و استفاده از ظرفیت آبهای ژرف در سیستان و بلوچستان برای برطرف کردن مشکلات کم آبی این استان در دستورکار دولت است که امیدواریم این مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

پیگیری حقابه هیرمند هستیم

مخبر بیان کرد: برای برطرف کردن مشکلات کم آبی سیستان وبلوچستان به طور جد پیگیر دریافت حقابه هیرمند از کشور دوست و برادر افغانستان هستیم.

وی با بیان اینکه حقابه‌ای که ما از کشور همسایه طلب داریم این را با قدرت دنبال خواهیم کرد، افزود: با توجه به تعاملاتی که در این زمینه وجود دارد و آنها به ما نیاز دارند و ما هم به آنها نیاز داریم بالاخره نمی‌توانیم حقوق همدیگر را نادیده بگیریم و حقابه باید دریافت شود.

معاون اول رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که با دریافت حقابه، بهره‌گیری از آبهای ژرف و انتقال آب از دریای عمان طی ۲ تا سه سال آینده چیزی به نام مشکل آب در سیستان و بلوچستان و کشور نداشته باشیم.

وی گفت: طرح انتقال آب از دریا از طریق ۶ خطی که طراحی شده انجام می شود که عملیات اجرایی برخی از این خطوط آغاز و برخی هم تازه شروع خواهد شد.

مخبر تصریح کرد: امیدوارم از طریق طرح انتقال آب از دریا حداقل کم آبی بخش صنعت و تامین آب آشامیدنی برخی از مناطق یزد، کرمان، اصفهان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و بویژه سیستان و بلوچستان را برای همیشه برطرف کنیم.

وی با اشاره به خسارت‌های ناشی از سرما به بخش کشاورزی منطقه، افزود: در همین ارتباط خسارات گلخانه‌داران سیستان و بلوچستان در سرمای اخیر را از طریق کمک بلاعوض و اعطای تسهیلات بانکی برطرف خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: دولت تلاش خواهد کرد گلخانه‌داران سیستان و بلوچستان که تمام زندگی خود را در راه تولید گذاشته‌اند، حمایت کند.

رئیس جمهور دستور رسیدگی به مشکلات سیستان و بلوچستان را صادر کرد

وی گفت: رئیس جمهور دستور دادند که مشکلات سیستان و بلوچستان از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد که بدین منظور در این سفر وزرای نیرو و نفت نیز حضور دارند.

مخبر تصریح کرد: کارهای خوبی در سیستان و بلوچستان از سوی دولت سیزدهم آغاز شده و آینده این استان درخشان است.

وی با اشاره به برنامه‌های تحولی رئیس جمهور افزود: محور برنامه‌های توسعه‌ای دولت مردم هستند و از مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که مردم را پای کار بیاورند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: توان اجرایی دولت و امکانات دولت محدود هست اما با کمک مردم می‌توانیم بسیاری از کارها را انجام دهیم و در جاهایی که مردم فعال شدند توسعه بهتری رخ داده است.

وی با اشاره به بازدید خود از منطقه سیستان افزود: وضعیتی که مردم این منطقه دارند مطلوب نیست و از نزدیک زمین‌های کشاورزی را که زمانی سرسبز بود و هم‌اینک بر اثر بی آبی خشک شده بود را دیدم لذا حتما برای رفع مشکلات آنان اقداماتی انجام خواهد شد.

مخبر تصریح کرد: در یک ماه اخیر به دلیل سرمای هوا و نبود سوخت قبض بعضی از مردم منطقه سیستان و بلوچستان گران شده بود که تصمیماتی در رابطه با جبران آن اتخاذ خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات سوخت سیستان و بلوچستان تأکید کرد: جایگاه‌های سوخت در این استان متناسب با جمعیت و وسعت وجود ندارد و با برگزاری جلسات در این سفر و با حضور وزیر نفت برنامه‌ها و طرح‌هایی برای حل مشکل جایگاه های سوخت بررسی که پس از تایید اجرا می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور به حساسیت و علاقمندی رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور نسبت به منطقه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: افتتاح خط ریلی زاهدان–خاش موجب خرسندی مقام معظم رهبری شد و رئیس جمهور نیز پس از بروز برخی مشکلات طی روزهای گذشته در این استان تیمی از دولت را مامور کرد تا مسائل استان هرچه سریعتر پیگیری و برطرف شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/JXmBtA