امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تهیه داشبورد مدیریتی انبارهای اموال تملیکی و نظارت مکانیزه بر حراج‌ها

 رییس هیات عالی نظارت سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از تهیه داشبورد مدیریتی انبارها و نظارت مکانیزه در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش فراسو، «مجتبی فرمهینی فراهانی» در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در برخی از استان‌ها ادارات کل سازمان اموال تملیکی تشکیل و با ساختار جدید، وضعیت بهتری را شاهد هستیم.

وی افزود: تهیه شناسنامه و بانک اطلاعاتی برای کارشناسان خبره و ارزیابان سازمان در دستور کار این هیئت است.

فراهانی با بیان اینکه بازدیدهای میدانی از عملکرد استانی این سازمان صورت می گیرد، گفت: از مهمترین برنامه های این هیات، نظارت میدانی بر فروش اموال از طریق حراج حضوری، بررسی و تحلیل فروش اموال از طریق مزایده، نظارت بر فروش اموال از طریق مذاکره با تمرکز بر نوع کالا، نهاد یا شخص متقاضی، ارسال گزارش نظارتی به اعضای مجمع عمومی سازمان و رئیس دیوان محاسبات است.

وی عنوان کرد: احصاء پرونده هایی که رسیدگی به آنها با اطاله مواجه شده است نیز در دستور کار این هیئت قرار دارد.

رییس هیات عالی نظارت سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به اقدامات این هیات در کوتاه مدت اشاره کرد و گفت: تعامل و کمک به تصویب لایحه اصلاح قانون تاسیس سازمان، تهیه و تصویب برنامه بازدیدهای استانی هیات عالی نظارت و بازدید از انبارهای استان‌ها با اولویت استان‌های هدف و برگزاری جلسه با مدیران سازمان‌های همکار و همجوار از جمله گمرک، دادستانی‌ها، تعزیرات حکومتی و امور اقتصادی و دارایی استان و تهیه گزارش آسیب‌شناسی از جمله این موارد است.

وی با تاکید بر حائز اهمیت بودن اموال غیرمنقول بیان داشت: نظارت بر مسائل مربوط به پرونده‌های اموال غیرمنقول با برگزاری جلسات مستمر با مسئولان ذیربط در حال انجام است. نیازمند احصا، شناسایی موانع و ارائه راهکار در این حوزه هستیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/xB0l9Q